6 september -17 Snigelpost....

.....brukar man ju kalla vanliga brev/kort
och det här gör ju verkligen skäl för namnet!!
 
 
Den här stämpeln var med bland dem
som jag köpte i en "hög"
och sen sålde vidare
 men jag stämplade ju upp den först ;-)
Det var en gammal träkloss - vet inte fabrikat.
Om du vet vill jag gärna veta!!
 
Det blommiga papperet ur min spillpapperslåda
passade ju bra i färg till det randiga
med blomkanten,
som ju också är ett fint "kuvertpapper".
 
 
Färglade motivet med Distress Markers
och monterade alla lager med distanskuddar.
Sugrör och blommor ur mina gömmor
och en GRATTIS-stämpel från Gummiapan.
 
 
Den här stämpeln passar ju så bra
när man är lite för sent ute ;-)
Vet att kortet kommit fram nu i alla fall.
Min vän fyllde år mitt i vår flytt hem från Björkebo,
så kortet fick bli gjort på och skickat från Ludvikaträffen.
 
Gillar den här dien från Nellie Snellens Multi Frames
som ger en prickrand runt både hålet
och cirkeln man stansar ut.
 
 
Den cirkeln använde jag till baksidan.
Den gröna cirkeln med stitched kant
bakom namnetiketten
är stansad med die från Memory Box.
 
 
Visst blev kuvertet snyggt!
 
Skickade det här, som sagt, från Ludvika,
så det är fotades under lite primitiva omständigheter
och jag glömde fota kortet ihop med kuvertet
men det spelar väl mindre roll.
Du kan nog tänka dig!
 
Har inte kommit igen riktigt efter helgens träff.
Det har ju varit fullmåne också,
så John Blund har nog haft annat för sig ;-)
Är jättetrött och börjar känna
att åldern tar ut sin rätt.
Tur jag är pensionär!
 
Det lilla spillet som blev kvar
efter det här kortet
blev sen till ett kort till en vän
som fyllde år på själva träffen i lördags.
Det kan du se här imorgon om du vill.
Välkommen åter då!
Kram!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Tänk så glad jag blev när det damp ner i min brevlåda, så fint och värmde massor! Tack än en gång Goaste Margaretha

/Kraaaaam

2017-09-06 @ 22:22:04
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Sååå sött kort med en supersöt liten snigel:) Du har färglagt den sååå fint:))Vackra papper, dies och dekorationer. Läckert kuvert oxå:)
Idag har vi solsken hos oss, så skönt:)) Hoppas ni har det oxå:)

Må så gott
Kramizar Marie

2017-09-07 @ 11:39:05
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0