1 april -18 Aprilskämt eller....

.... knappast!!!
Ni vet ju att jag gillar att använda
minsta lilla bit spillpapper.
 
 
Här har jag stansat ut fjärilar i rosamönstrat
med en Martha Stewart-punch.
Som du ser behövdes det inte stora bitar.
 
(Jag ber om ursäkt för den fula skuggan 
i övre vänstra hörnet av fotot - fel på kameran.
Har bytt ut den nu!)
 
Jag har böjt fjärilsvingarna
med hjälp av mitt så användbara virknålsskaft
och satt ett par halvpärlor på "fjärilskropparna".
Monterade dem på en bit rosa cardstock,
som jag sedan monterade med distanskuddar
på en vit lite glittrig kortstomme
köpt i ett paket med kort och kuvert på ICA MAXI.
 
Ritade med Sakura Gelly Roll-pennan Clear Star
både som en ram på den rosa cardstocken
och sedan runt den på kortstommen.
 
 
Här ser du kanske bättre de böjda vingarna.
 
Kortet har ju ett kuvert i samma färg som kortstommen.
Det fick hamna i min "bra-att-ha-kort"-hög.
Ingen insidesdekor,
men kanske en lämlig stämpel
den dag jag vet vem som ska få kortet.
 
Härlig påskdag med fin gudstjänst
och sedan l å n g promenad i solen!
Nu väntar en skön kväll
och sen Annandag Påsk med sol igen här i Gävle
enligt yr.no.
Hoppas du också får det skönt i solen!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Riktigt vackert kort med alla fjärilar i härliga papper:)

Må så gott!
Kramizar Marie

2018-04-04 @ 18:55:49
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0