13 april -18 Våren är här....

.... och jag visar julkort ;-)
Till i onsdags när jag skulle på kvällsträff
plockade jag ihop ett par "julkit"
och lite julspillpapper
och hade faktiskt med mig två kort
och ett påbörjat (nu färdigt) kort hem.
Härligt för mig, som ju försöker mig på 
att göra "ett julkort i veckan".
Än håller det - med råge...
 
 
Hade faktiskt med mig papper
som räckte till ett kuvert.
 
 
Kortet blev så här, med "kuvertpapperets" båda sidor
som vimplar vid sidan av motivet.
Papper med julord ur spillpappershögen
och söt bild och fotomatta stansade med die
lånad av Åsa, som också står för julpoststämpeln
som du ser nere i hörnet.
 
 
Lite distanskuddar gick det åt idag med
liksom blommor och bling.
 
 
Insidan 
 
 
Baksidan
 
 
Kort och kuvert till sist som vanligt.
Nu ska jag nog ägna mig åt vårligare kort ett tag,
när jag nu är väl försedd med julkort
för några veckor framåt ;-)
 
Allra först blir det en härlig promenad i solen.
Mina nya allergitabletter verkar funka skapligt
so far i alla fall.
Gläder mig så länge jag kan vara ute
även när det inte regnar ;-).
 
Ha det gott och var rädda om varann!
Kram! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Sååå vackert julkort med ett sött motiv:)Härliga papper, dies och dekorationer:)Kuvertet blev så läckert också:) Du är duktig med julkorten:)

Så skönt för dig att du kan vara ute även när solen skiner, hoppas att det håller i sig:)

Ha en härlig helg!
Kramizar Marie

2018-04-13 @ 22:13:17
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0