17 april -18 Veckans julkort v 16

 
 
Jag fick en RAK av en annan scrapvän
när vi träffades på Avestaträffen
och bland alla fina band den innehöll
fanns denna härliga färglagda bild av Pernillas hand.
 
I onsdags på vår kvällsträff pysslade jag ju ihop
flera julkort av spillpapper ur "julhögen",
det här är ett av dem.
Bilden hade blivit lite skadad i kanten
men det gick att dölja med en av snöstjärnorna.
De är stansade med en punch från Martha Stewart:
Glacial snowflake.
 
 
Som vanligt har jag "byggt" de olika papperslagren
med distanskuddar emellan
och böjt pappershörnen lite för att få struktur.
 
 
Insidan med skrivyta i ett stansat hål.
 
 
Baksidan
 
 
Rött köpekuvert till detta kort
tyckte jag kunde passa,
när det inte fanns spillpapper som räckte
till ett eget matchande kuvert.
 
Imorgon kväll blir det kvällsträff igen.
Är så tacksam att jag får vara med i detta glada gäng,
som har träffats i flera tiotal år
(fast jag är ju ganska ny).
Det blir nog spillpapperskort i morgon också,
men av lite mer vårligt slag.
Jag har ägnat dagen åt att sortera alla fina
spillbitar från Lena i färgmatchade plastfickor
och blev såå inspirerad!
Tack igen!!!
 
Hoppas du också fått lite inspiration!
Ha det gott! Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Lena Persson

Är så glad att de kom till glädje och du gör så vackra kort - alltid! ❤️😍

2018-04-17 @ 22:12:33
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Nu var det ett tag sedan jag kikade in till dig igen. Har haft fullt upp i trädgården och många födelsedagar:) Julkortet blev sååå fint med ett sött motiv:) Härliga julpapper, dies och dekorationer:)

Må så gott!
Kramizar Marie

2018-04-29 @ 19:09:41
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0