18 april -18 Minikort idag....

.... av ett "fått papper".
Ett av spillpapperen jag fick av Lena
såg jag kunde bli ett såå läckert kuvert,
men det var alldeles för litet ;-)
Fast man kan ju göra så stort (eller litet) kuvert,
som det räcker till,
och sen göra ett kort som passar i kuvertet.
 
 
Kolla vilket perfekt kuvert det blev!!
Det är knappt 11 x 11 cm, så kortet fick bli 10 x 10 cm.
Det är ju inte mycket ;-)
Funderade över motiv till det lilla kortet
och kom på att jag ju har en lämplig liten hÄngelstämpel.
 
 
Visst är hon supersöt den lilla hÄngeln,
en riktig gammal goding!
 
 
Så här blev det med hÄngeln färglagd
med Distress Markers och vattenpensel.
Vingarna fick Wink of Stella, så de glittrar
och linjer av Sakura GellyRoll-pennan clear star.
När jag klippte ut hÄngeln kunde jag ju inte klippa ut
hennes fladdrande hårstrån,
så jag färgade in tunn lintråd
och klistrade fast under huvudet.
Ritade också med GellyRoll-pennan
utmed mönsterpapperet och cardstocken.
 
 
Distanskuddar mellan lagren förstås.
Här kan du också ana hur håret fladdrar ;-)
 
 
Insidan med Vårkramarstämpel
från InkyWings.
 
 
Till kortstomme använde jag en bit akvarellpapper,
där jag tidigare stämplat med en stämpel
från Vilda.
 
 
Jag viker ju nästan alltid mina kort i överkanten
för att jag tycker att de står så bra då.
 
 
Ja, här ser du kortet och kuvertet - litet men naggande gott ;-)
Kul att hitta ett användningsområde för min lilla hÄngel.
Det gav mersmak och kan ju göra
att jag får ännu mer användning för mina spillpapper.
 
Skulle ju ha varit på vår lilla onsdagsträff ikväll,
men John Blund strejkade nästan helt igår natt,
så hela världen gungar nu
och att köra bil är inte att tänka på.
Det får bli tidigt sänggående i stället.
 
Slut för idag - tack för idag!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Sååå sött kort! Vilken tur att du hittade lilla Hänglastämpeln för den passar så bra tillsammans med mönsterpappret :) Kanske blir fler småkort att bese framöver? Inte kul med strejkeri, men hoppas den inte blir långvarig. Ta hand om dig. kram bibbi

2018-04-19 @ 06:30:43
URL: http://kortfonstret.blogspot.se
Postat av: Sindra/Marianne

Underbart fint kort! Gillar färgerna på pappret och hur du placerat ängeln och dekorationerna! <3
Kram

2018-04-20 @ 09:58:53
URL: http://https://sindras-gnistor.blogspot.se/
Postat av: sara s

Wow, så fint kort!
Men du är ju så fantastiskt duktig på att använda mönsterpapper...
Jag älskar dessutom gamla hÄnglastämplar. Viker också korten åt det hållet av samma anledning.

2018-04-28 @ 08:24:44
URL: http://enuffes.blogg.se
Postat av: sara s

Wow, så fint kort!
Men du är ju så fantastiskt duktig på att använda mönsterpapper...
Jag älskar dessutom gamla hÄnglastämplar. Viker också korten åt det hållet av samma anledning.

2018-04-28 @ 08:24:45
URL: http://enuffes.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Supersött hÄngla kort:))Vackert vårligt papper. Man riktigt ser hur hon flyger iväg;)

Må så gott!
Kramizar Marie

2018-04-29 @ 19:15:46
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0