19 april -18 Ljuva hortensior....

...på detta ljuvliga papper,
som helt "gjorde" dagens kort.
Tror att det är köpt i somras på Pysselskafferiet,
men jag har städat kortmakarbordet idag, 
så jag hittar inte kantremsan
där fabrikatet står.
Har "klappat" det här papperet länge
men nu blev det ett kort - och kuvert ;-)
 
 
Visst blev det ett underbart kuvert!?!
Chalkade med lila och "misslyckades" lite
nere till höger, men det får duga ändå ;-)
 
 
På andra sidan på mönsterpapperet
fanns dessa ljuva hortensior
över hela papperet.
Som vanligt hade jag två 6 cm-remsor kvar
att göra kort av efter att ha gjort kuvertet.
Idag har jag dolt skarven med grattisvimpeln.
Textstämpeln, som så ofta, från InkyWings.
Den lila cardstocken bakom mönsterpapperet
är stansad med en die från CC Designs Big Scalloped Squares.
 
 
Hortensior som blomdekor 
var förstås självskrivet!
Sugrör och distanskuddar hjälper också till
att skapa struktur.
 
 
Samma die använde jag till ramen på insidan
där jag sedan skar ut mitten för att få en skrivyta,
som dekorerades med mönsterpapper,
hortensia och halvpärlor av guld.
Grattisstämpeln är från JaneDesign.
 
 
Baksidan
 
 
 Ja, så var vi då framme vid det obligatoriska fotot
av kortet och kuvertet.
Idag är det kuvertets framsida
som syns bakom kortet.
 
Idag kändes det nästan som sommar
med 20 grader varmt
och strålande solsken
när jag åkte för att skifta till sommardäck.
Nu hoppas vi att "aprilvädret" är slut för iår
även här i Gävle
men man vet ju aldrig ;-)
 
Hoppas du får en härlig helg nu!
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Riktigt vackert kort i vackra papper:))Fint med den böjda grattisvimpeln:)) Kuvertet blev såååå vackert:))

Må så gott!
Kramizar Marie

2018-04-29 @ 19:23:07
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0