21 april - 18 Vintagekort....

....bjuder jag på idag,
med en söt tös och en fin text.
 
 
Hade ett blekturkos mönsterpapper
som kunde passa till kuvert också
och som hade en massa olika mönster
på baksidan, bl a det uppe i högra hörnet.
Tösabiten fanns i min fina motivask,
som tidigare innehöll noblesschoklad
och som jag fick i födelsedagspresent 
av LillaPysselInger för länge sen.
Glittrade kanten på motivet med Stickles Platinum.
 
 
Texten fanns också på mönsterpapperet.
Den är lite blek och jag förstärkte och glittrade de lite
med Sakura GellyRoll-pennan Clear Star.
 
 
Diverse blommor i hörnet.
 
 
Vissa mönsterpapper har jag skrapat
och chalkat kanterna på
men motivet, textpapperet och biten bakom motivet
stansade jag med "stjärtstansen" i hörnen.
Som du ser har det gått åt en del distanskuddar
till det här kortet också.
 
 
Insidan.....
 
 
...kuvertet...
 
 
...och en enkel baksida.
 
 
Så här blev dagens kort och kuvert tillsammans.
Visst kan det väl vara lite roligt
att få ett sånt kuvert i lådan
bland bruna och vita kuvert,
med och utan fönster!?!
 
Idag har Åsa och vi varit en sväng till Uppsala
och bl a kikat in hos Scrapdraken.
Jag har ju ålagt mig köpstopp på mönsterpapper
- om det inte är "kuvertpapper",
d v s med fina mönster i hörnen
så man kan få till en snygg kuvertflik.
Tack och lov hade Drakarna köpt in
ett gäng läckra sådana!
Lycka!!
En blus blev det också till sommaren
på New Yorker.
Kul med något nytt, även om jag tycker
att jag har kläder så att det räcker
och blir över!!
Behöver nog göra en riktig "vårstädning" 
och rensning i mina garderober!!
Det blir nog bra aktivitet imorgon
för då blir det innedag
så jag får lättare att andas igen ;-)
 
Ha en härlig vårsöndag!!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så vackert vintage kort:)vackra papper och ett så sött motiv:) vacker spets också:) Visst är det mycket roligare att få ett så fint kuvert i brevlådan:))

Må så gott!
kramizar Marie

2018-04-29 @ 19:31:45
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0