23 april -18 Julkort med band....

.... visar jag idag.
 
 
Det läckra julbandet från Crafty Ribbons
fick jag av goa Charlotta, som vet
att jag gör julkort hela året
och kan behöva inspiration.
Letade i spillpappershögarna efter matchande bitar
och så här blev resultatet.
Stansade en vågig kant på röd cs
som jag satte bakom bandet
och så hittade jag en röd knapp som fick vara med.
 
 
På det här kortet blev det inga distanskuddar
men jag kunde inte låta bli
att böja upp vimpeländarna
så de fick "fladdra" lite grand.
 
 
Insidan fick ett "hål", som jag sparat
och lite vimplar och knapp förstås
och ett litet hjärta.
Snöstjärnan är också ett hål efter en utstansning.
 
 
Enkel baksida
 
 
Hittade ett köpekuvert i precis rätt röd nyans
i mina gömmor, så är nöjd trots att det inte
fanns mönsterpapper till ett matchande eget kuvert.
 
Tusen tack Charlotta för det fina bandet!
Fler kort med band lär följa.
 
Ikväll fick vi ett riktigt härligt vårregn,
så jag fick "andrum" och tog mig en skön promenad.
Pollenet faller till marken 
och luften blir så lätt att andas.
Har jag tur så finns lite av fukten kvar imorgon
så kanske jag kan städa lite i trädgården.
Annars har Mickan lovat att ta ett handtag
där åt mig - hon är så gullig!!
Jag har ju alltid ett kortmakeri i källaren att fly till ;-)
 
Hoppas du också får en härlig vecka!
Kram!

Kommentarer
Postat av: ann-marie

Fint som vanligt och fint av Mickan och hjälpa dej

2018-04-29 @ 10:53:33
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Men så fint julkort med ett såååå sött band:))Gulligt av Mickan att hjälpa dig i trädgården:)

Må så gott!
Kramizar Marie

2018-04-29 @ 19:39:33
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0