27 april -18 Älskar turkos.....

....men vet inte alltid
vad jag ska kombinera med för färg.
Idag blev det rosa med dragning åt aprikos.
 
 
Jag fick ju ett helt kuvert
fullt med spillpapper av rara Lena
och där fanns också  några hela ark
så jag kunde göra kuvert, till och med. 
Ett ark med bl a texter avsett för PL
fanns också med
och en av texterna passade precis
till ett kort till en vän jag just nu
gick och tänkte på.
Hoppas postnord skött sig
så att kortet kommit fram nu.
 
 
Som vanligt har jag byggt lager på lager
med distanskuddar emellan.
De snygga hörnen som håller textrutan
är stansad med en die från Panduro.
Blommor från Wild Orchid Craft.
Pappersspetsen är från Dollar Store.
 
 
Kuvertet har jag chalkat med distressdyna i turkos,
liksom alla mönsterpapperskanter på kortet.
 
 
Insidan fick ett stansat hål som skrivyta,
eftersom kortbasen är vit. 
Här syns mer av den fina pappersbården.
 
 
Den utstansade ovalen
passade bra bakom min namnetikett.
 
 
Ja här ser du då kortet och kuvertet som vanligt.
Så roligt att kunna göra matchande kuvert
till kortet igen, fast jag botaniserat
i en spillpappershög.
Tusen tack raraste Lena för alla underbara papper,
både stora och små!!
Nog för att jag har mönsterpapper
så att det nog skulle räcka livet ut,
men det är alltid så inspirerande med nya!!
 
Nu har vi kommit upp till
vårt älskade Björkebo
för helgen och valborg/ första maj-firande.
Här är kallare än vi haft den sista tiden hemma
och regnet har droppat lite idag
så jag vågade mig på 
vår favoritpromenad utmed Ljusnan
ner till Vallsta och åter.
Det blev nästan en mil
och verkar som om det funkade med allergin.
Underbart!
 
Ha en härlig helg!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Ulla Scott

Så himla fin och härliga papper !
Kram Ulla

2018-04-27 @ 21:30:09
URL: http://ullasscrapblog.se
Postat av: Ann-Marie

Vilka underbara färger du valt här. Inser att jag måste titta in till dej oftare. Men tiden flyger iväg, stoppa den lite, eller pausa om du så vill. Jag vill hinna med allt, men det gör jag inte, jag heller. Jag skapar kanske mer än förut men i nuläget är det lite omstrukturering här hemma, ett kontor/studio i ett rum för sej och inte i vardagsrummet längre har tagit en del tid, sista veckan och möten hit och dit...sen har jag börjat ta upp lite mer av mitt målande (akvarell) så det tar också en del tid.
Dina kort har hållit din höga standarden alltid gjort

Kraaaam

Svar: Tack Ann-Marie för dina rara kommentarer! Blir alltid så glad när du har varit på besök här inne! Det låter roligt med "omstrukturering" hemma - borde kanske göra lite mer sånt hos oss också! ;-) Eftersom vi har onödigt mycket plats i huset vill det lätt svälla ut både här och där med grejor.... Försöker röja och sortera bort sånt som inte behövs längre - men - det kommer så lätt hem nåt nytt ;-)Är i Björkebo och firar våren, men mest inifrån p g a allt pollen. Tur jag har böcker att läsa och kort att pilla med!!
Ha det nu så bra! Hoppas vi ses snart - om inte annat så via cyberrymden!
Kramar i massor!!
MormorMargareta

2018-04-29 @ 10:46:46
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
jag gillar också turkost. Ditt kort blev såå vackert med härliga papper, dies och blomster:))vacker text på insidan.

Hoppas nu ni får en härlig Valborg och första maj:)
Här skiner solen till och från men det är lite kallt. Men så tycker jag det brukar vara till Valborg. Hoppas även du kan vara lite ute också:)

Kramziar Marie

2018-04-29 @ 19:58:31
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0