29 april -18 Det börjar blomma....

.... ute i naturen
och här har det fått sprida över
även på kortet:
 
 
Det fanns så underbara mönsterpapper
i Lenas spillpapperskuvert.
Här har de fått ta stor plats
och jag har låtit bli att dekorera så mycket.
Textstämpeln är köpt hos Stina på Pysselskafferiet.
 
Upplägget är liftat ur en scraptidning.
Köper engelska scraptidningar ibland
för att få inspiration,
men det brukar mest bli lite bläddrande.
Nu bestämde jag mig för
att verkligen försöka använda en del
av de idéer jag hittade,
men med min egen twist.
 
 
Gillar ju att det "fladdrar lite" i pappershörnen
och att allt inte är så platt.
 
 
Gav insidan samma upplägg,
men är förstås plattare monterat.
Stämpeln följde också med en scraptidning.
Visst är det blommiga papperet helt underbart!?!
 
 
Insidan
Det här blir sista bilden för dagen
eftersom jag inte har papper till nåt kuvert.
Kanske ett turkos vore snyggt ;-)
Är ju så svag för det :D
 
Är i Björkebo för att fira våren.
Solen skiner och fåglarna kvittrar - härligt -
men pollen yr i vårbrisen.
Tur att jag kan göra kort
och njuta den härliga utsikten genom fönstret.
 
Hoppas du också njuter av våren!
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Ja nu börjar det verkligen att blomma ute:) Såg i trädgården idag att äppelträdet har börjat knoppas:))Vackert kort du gjort med härliga papper:)
Fina textstämplar också:)

Ha nu en fin Valborg:)
Kramizar Marie

2018-04-29 @ 20:47:56
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0