8 april -18 "Snigelpost"....

... brukar vi ju prata om
och det här är verkligen det
i bokstavlig bemärkelse ;-)
Goaste Rosa i vårt scrapgäng här i Gävle
fyllde 50 år i fredags
och igår bjöd hon in till fest.
Det var tur för snigeln,
som fick extra tid att hinna fram ;-)
 
 
Naturligtvis skulle hon ha grattiskort!
Rosa är ju fena på att färglägga motiv med copic,
så först tänkte jag göra ett "motivlöst" kort,
men så hittade jag den här roliga snigeln
i mina gömmor, och den fick det bli!
Färgla den med Distress Markers, som vanligt.
Eftersom Rosa, precis som jag, gillar turkos,
valde jag mönsterpapper och cardstock efter det.
 
 
En massa blommor måste ju till förstås
och en turkos rosett.
Jag har glittrat med Sakura Gelly Roll-pennan clear star
runt papperen men också en del på motivet
fast det gick inte fram så bra på fotona.
 
 
Även insidan fick turkos ton
och samma mönsterpapper förstås
samt ett par platta blommor: hortensior.
Den lilla turkosa spetskanten kommer från en pappersspets.
Congratulations är stansat med en die
ur Avery Elle's set Sentimental dies.
 
 
Att jag gillade det här mönsterpapperet
kan du nog förstå, 
när kuvertet blev så här fint!
Mönsterpapperet kommer från Riddersholmdesigns
Woodlandserie och heter Meadow.
 
 
Enkel baksida i samma stil.
 
 
Kort och kuvert då till sist.
Tror Rosa gillade alla sina kort
och kunde gissa vem som gjort vilket,
utan att titta efter!!
Man känner ju varandras stilar ganska bra
när man scrappat ihop i några år! ;-)
Hon fick en present också
och vi hade satt korten runt paketet.
 
Det var en mycket trevlig fest
med vänner från olika delar av hennes liv.
Tack goa Rosa för att jag fick vara med!!
 
Nu börjar värmen ta även på vår snö,
fast där de plogat upp hela snöberg
undrar jag om de kommer
att finnas kvar till midsommar!?!!
 
Ny vecka - nya möjligheter!
Ha det gott och var rädd om dig och de dina!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Rosa A/Scraprosa

Stort tack för uppvaktningen, det var så roligt ❤😍
Kram Rosa

2018-04-08 @ 23:33:13
URL: http://scraprosa.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Underbart sött kort, me like:) En så söt liten snigel som du färglagt superfint:) Jätte vackert papper och en underbart fin blomsterbukett:)Insidan och kuvertet blev också lika fint:)Du är jätte duktig och jag tror att Rosa blev väldigt glad:))

Må så gott:)
Kramizar Marie

2018-04-11 @ 20:59:00
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0