9 april -18 Häftigt mönsterpapper....

.... tyckte jag, men min scrapvän,
som hade papperet var inte förtjust,
så hon skänkte det till mig.
Tusen tack Sussie!!
 
Sen fick jag klura ut hur jag kunde
använda det på bästa vis.
Idag hade jag klurat färdigt:
 
 
Började förstås med kuvertet.
Skar bort av den mest mönstrade delen av papperet
så jag fick en mönsterfri "bottenflik" på kuvertet.
 
 
Framsidan på kuvertet blev så här läcker.
 
 
Hade ett kopparfärgat mönsterpapper
i mina gömmor, som jag tyckte passade som bakgrund.
Eftersom jag ju bara har två 6 cm breda remsor
av det rosenmönstrade papperet
 fick jag klippa och pussla.
Själva rosen är, om du tittar noga,
gjord av två delar och skarvad på mitten.
Tyckte ändå att jag fick till det ganska bra ;-)
 
 
Kortets insida
 
 
Baksidan
 
 
Kortet med sitt kuvert - eller om det nu är tvärt om ;-)
Det var verkligen svårt att få till 
bra foton på det här eftersom det glänser så.
Det ser mycket guldigare ut på fotona
än i verkligheten, då metallfärgen snarare är koppar,
som på bakgrundspapperet, fast det är mattare
och glänser inte lika mycket i ljuset av fotolampan.
 
Idag har det regnat envist och iskallt
och ikväll övergick det i snöfall,
så nu har i 5 cm tung nysnö!!!
Struntade i att skotta ikväll
och hoppas det smälter bort till i morgon bitti!
Annars får jag väl ta itu med det då.
Nu mot sängen - sov gott mina vänner!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Ett riktigt läckert kort med ett så fint papper:) Det hamnade i rätta händer:))Du fick ihop rosen jättebra:)

Må så gott:)
Kramizar Marie

2018-04-11 @ 21:20:56
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0