10 april -18 Fyra små snabba.....

.... enkla spillpapperskort visar jag idag.
Ibland behöver man ju ha ett litet kort
för att tacka, gratta eller bara uppmuntra nån.
 
 
Våra rara grannar som hjälper oss
att ta in posten när vi är borta,
t ex nu före påskhelgen i fjällen
ville vi tacka med en blomma och ett litet kort.
 
 
Enkelt kort av spill, både cs och mönsterpapper,
och ett par blommor att skriva ett tack i fick det bli.
 
 
Fick inspiration att göra fler av spillpappersbitar,
här i rosa med fint tack och läcker blomma.
 
 
Ibland kan det räcka med ganska lite mönsterpapper.
Grattisstämpeln är lånad på nån scrapträff.
 
 
Här är variation på det rosa fjärilskortet
som jag visade för nån vecka sen.
Här får jag användning för även de minsta spillbitarna.
Det här kortet ger i alla fall mig en härlig vårkänsla!!
 
 
Här ser du lite bättre hur jag böjt fjärilsvingarna
för att få både fjärilarna 
och kortet att "lyfta".
 
Nästan allt av gårdagens snöfall
har smält bort idag, men vi fick allt
skotta lite på vår garageuppfart i norrläge
där solen sällan når fram.
De stackars bofinkar och rödhakar
som trodde att våren är här och kommit hit
har tack och lov hittat vår fröautomat.
Massor av nya matgäster där idag
tillsammans med de vanliga talgoxarna,
blåmesarna och våra tre koltrastar,
som brukar smörja kråset här varje dag.
Det verkar som om det ska bli sol
imorgon också - härligt!!
 
Ha det gott! Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så många fina kort du gjort:)Jätte vackra papper, dies och dekorationer:)Fjärils kortet ger verkligen vårkänslor:))I vår trädgård har äntligen snön smält bort och jag har börjat vårstäda i den, så skönt:))

Om du vill se och höra en rolig historia så kika in till mig.

Må så gott:)
Kramizar Marie

2018-04-11 @ 20:33:02
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0