17 augusti -18 Ingen jul i juli....

.... blev det i år!! ;-)
Luften gick totalt ur mig
och jag slutade göra julkort i maj
när jag for til Nice.
Brukar ju försöka göra minst "ett julkort i veckan"
under "lågsäsong", men nu blev det stopp.
När vi kom hem blev det fullt upp
med förberedelserna för Fagernäskvällarna ....
men NU - äntligen!!!
 
 
Bläddrade i en bunt vintagetomtar
och hittade den här fina blåklädde.
Blå och beige cs och ett majapapper
fick det bli till honom!
I min mapp med utstansat, 
som jag fått från olika vänner,
hittade jag snöstjärnor och en krans,
som gått av.
Gjorde den större genom att dölja den biten
jag utvidgat den med bakom tomten.
Gnistrande prickar och annat bling
fick också vara med.
 
 
Monterade förstås med distanskuddar
och böjde uddarna på God Jul-vimpeln.
 
 
Hade stoppat ner några God Jul-stämplar
från Panduro i sommarpackningen
och här har jag använt en på framsidan
och denna på insidan-
En liten snöstjärnepunch fanns också i Björkebo.
 
 
Baksidan
 
 
Kuvertet - föga upphetsande....
 
 
.... men det matchar ju kortet bra i alla fall.
Skönt att vara "på banan" igen med julkorten.
Det blev ett till förra veckan,
som kommer här snart.
 
Nu har vi lämnat Björkebo några dar igen
för Kjell har jobb att göra i huvudstan.
Jag följer med och hoppas att det är lite svalare
än sist vi var nere, när jag nästan fick panik
av värmen i vår lilla lya.
 
Ha det gott - scrappa lugnt - kram!!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Åhh så fint julkort , vackra färger och detaljer. Och TACk snälla du för en överraskande sommarhälsning. Så jättefint det också. Roligt att du har glädje av jordgubben. Längesedan nu.
Jag har varit dålig på att blogga men det ska bli bättre. Det blir mycket Instagram och vår lille baby (valp)tar en del tid . Vi hörs igen. Tack än en gång för din omtanke och ha det så gott.
Kram Eva

2018-08-18 @ 11:13:09
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0