20 augusti -18 Svårfotograferat....

.... kan man verkligen säga
om det här julkortet.
 
 
Guldpapperet bakom mönsterpapperet,
som jag stansat ut med en av
Cherry Lynns fina stacked dies,
tar upp mycket av färgen å kortet
när jag fotar tycker jag.
De utstansade detaljerna på kortet
är stansade ut en guldfärgad återvunnen förpackning
och den är lite matt i ytan
och ger bättre färgåtergivning på fotot.
Mönsterpapperet kommer från Panduro.
 
 
En hel del distanskuddar gick åt
och skarven mellan de mönsterpappersremsor
jag får kvar när jag gjort kuvert
doldes med ett guldglittrigt nätband.
(Jag är i Sthlm just nu och har inte fabrikat
på diesen jag använt - kompletterar när jag kan ;-) . )
 
 
Kanterna på kuvertflikarna
chalkade jag med gulddyna.
 
 
Insidans kant fick dekor
av den guldkant som blev kvar
när jag stansade ut scallopedkanten
till framsidan, samt lite mönsterpapper,
nätband och ett par matchande stjärnor ur jättepåsen
jag köpt på DollarStore.
 
 
Baksidan med guldig kant
bakom namnetiketten.
 
 
Ja, här ser du då kortet och kuvertet.
Det känns så skönt att jag kommit igång med julkorten igen!
Jag behöver ju många, så november 
och halva december klarar jag det inte på.
Det gäller att få en hel del gjorda tidigare
och nu känner jag att jag är på G!!
 
Ha det gott! Kram!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0