27 augusti -18 Ökad fart....

.... får det bli på julkortsmakeriet nu.
Målen nu ett tag är två julkort i veckan
efter sommarens "julkortstorka".
 
Även det här kortet är gjort av glitterpapper,
det jätteglittriga sicksackmönstrade
som jag gjort julkulan av
på förra julkortet.
Idag har jag dock använt andra sidan.
Den är helt utan glitter!!!
Men mottagaren lär få dammsuga glitter ändå,
eftersom "fodret" i kuvertet är så glittrigt ;-)
 
 
Utsidan på kuvertet blev så här.
 
 
Eftersom jag har många  bitar av det här papperet
(som jag fick av deltagare på den där julträffen)
gick det att pussla ihop en hel framsida.
Skarven är delvis täckt av julstjärneblad
och vimpeln till höger.
 
 
Som vanligt har jag byggt upp kortet
med distanskuddar mellan lagren
och så satte jag dit ett par knappar.
 
 
Insidan fick t o m ett helt mönsterpapper.
Ritade dit ett par linjer med Distresspennan
på två av sidorna
för att matcha mönstret på mönsterpapperet.
Julstämpeln heter "Snirklig jul" och är från Reprint.
Några hjärtan ur mina gömmor fick också plats.
 
 
Baksidan med min namnetikett
och lite av mönsterpapperet.
 
 
Ja det var dagens julkort med kuvertet till.
Det blir spännande när jag kommer hem till Gävle
att räkna efter hur många julkort jag har i högen,
när jag lagt till sommarens "skörd".
 
Det känns nu att hösten är på väg.
Det är mörkare på kvällarna
och vi har kallare nätter.
Idag hade vi i alla fall en riktig sommardag igen
med sol och värme - härligt!!
Vi fick en härlig promenad
och hittade en hel del champinjoner.
Imorgon lovar smhi regn mest hela dan
så vi är så glada över de sista dagarnas 
promenadväder.
Vi är ju flitiga "promenörer" ;-)
Imorgon blir det mera glitterkort - har redan gjort kuvertet ;-)
 
Ha det nu gott!
Välkommen in igen snart!
Kram!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0