3 augusti -18 Vänskap är värdefullt....

.... och jag är så glad och tacksam
över alla mina vänner,
även om jag inte träffar alla
så ofta som jag skulle vilja.
Tiden och krafterna räckert inte till,
men ett och annat kort kan jag ju skicka iväg,
så de vet att jag tänker på dem!
 
 
Till dagens kort har jag använt
ett vackert spillpapper jag har fått från en vän.
Tyckte det passade precis
till den här textstämpeln!
Så mycket dekorationer behövdes inte -
en blomma, en fjäril och lite halvpärlor
samt en smal scalloped kant runt texten fick räcka.
 
 
Har som vanligt byggt upp de olika lagren
med hjälp av distanskuddar
för att ge kortet struktur.
 
 
Insidan fick en annan vänskapstext
från en för mig ny stämpel,
som jag köpt av PysselStina på Pysselskafferiet.
Klippte ut en blomma ur mönsterpapperet
att dekorera med
och satte dit ett litet hjärta och mera halvpärlor.
"Stjärtstansen" i hörnen är
pricken över i tycker jag.
 
 
Baksidan blev enkel
och jag använde min lilla ovala namnetikett idag.
 
Nåt matchande kuvet blev det förstås inte
till det här spillpapperskortet
utan det får bli ett vanligt vitt.
 
Vi är åter i Björkebo, tack och lov,
och har äntligen fått sova utan att vakna
i en svettpöl ;-)
Vilar och "darrar tillbaka"
efter roliga men åh så varma dagar i Stockholm.
Här kom (liksom i Gävle)
ett rejält åskväder med 20 mm regn igår morse,
så nu är luften lättare att andas.
 
Ha det gott min vän
och känn att kortet även är riktat till dig!
Kram på dig!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0