4 augusti -18 Varma toner....

.... i denna spillpappersmapp,
varmt som sommaren 2018,
inspirerade till dagens kort
med fina texter dessutom.
 
 
Vimplar är ju min melodi - så även här.
Eftersom papperen kontrasterade så bra
mot kortstommen,
brydde jag mig inte om att chalka kanterna.
Satte ihop en stor blomma i flera lager
som matchade spillpapperen.
Textstämpeln är från Pysselskafferiet
och den gillar jag verkligen!
Stansade ut med en die med söm i kanten
och satte på en "matta" stansad av ett av mönsterpapperen.
Några orange halvpärlor fick avsluta.
 
 
Insidan fick en textstämpel
som matchade den på framsidan
vad gäller budskapet.
(Tro den är från JaneDesign, men är inte säker)
Dekor i samma anda som på framsidan
och plats att skriva en hälsning.
 
 
Mycket enkel baksida
med min minsta namnetikett
eftersom det orange mönsterpapperet,
som sitter bakom, nästan var slut.
 
 
Inget kuvert räckte spillpapperet till
men bjuder på en bild
där du ser hur härligt vimplarna fladdrar
och hur jag monterat texten
och dess "matta" med distanskuddar
för att ge kortet struktur.
Till det bidrar ju även blommorna,
som inte precis är platta.
 
Här har vi haft en regnvädersdag
och förresten -natt också
men nu lyser solen igen
och vi fick en skön kvällspromenad.
Drägligare temperatur - lättare att andas - och sova!
Åh vad vi behövde detta!!
Det blev en vilodag till för min del.
Har kännt mig lite illamående och yr
efter vår heta Stockholmsresa.
Då var det skönt att "klappa papper" ett par dar!
Resultaten av det "klappandet"
kommer här vad det lider,
så välkommen åter!
 
Ha det gott!
Kram!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0