12 december -18 Liten söt snögubbe...

.... i stjärnklar vinternatt
blev det på kortet idag.
 
 
Har återigen använt de fina craftkorten och kuverten
som är kvar sen förra årets inköp på ICA MAXI.
Tyvärr verkar de ha slutat med dem,
åtminstone i Gävle.
Tur att jag hamstrade medan de fanns!!
Den söta tagen med snögubben
och mönsterpapperet med stjärnorna
hittade jag i min stora spillpapperssamling.
"Lyfte" dem lite med vita kanter av ritpapper,
som matchade de vita stjärnorna.
 
 
En vimpel av en annan gammal spillbit med jultext
gick ju också in i färgskalan.
Brunt, blått och vitt är en snygg kombo tycker jag.
Trästjärnor har jag fyndat på scraploppis
flera gånger - några fick vara med här.
Gillar stjärnor av alla de slag!
 
 
Till insidan skar jag först till ett ritpapper
som fick bli både kant och skrivyta.
Ett matchande blått mönsterpapper,
som jag stansat en oval ur, passade bra,
tillsammans med en remsa av stjärnpapperet.
Ett par trästjärnor förstås
och så en liten God Jul-stämpel,
en av mina äldsta på träkloss ;-)
 
 
Det fanns lite stjärnpapper kvar till baksidan också.
 
 
Kort och kuvert blev det ju idag också.
I måndags kväll postade jag en stor hög kort
och jag har hört att vissa redan kommit fram.
Kors i taket!!
Postnord har överträffat sig själva!!
 
I mitten av november skickade jag
ett kuvert med bl a en rundsticka 
till min kusin 11 mil norrut från Gävle.
Det brevet behagade Postnord ta två veckor på sig
att leverera!!!
Man tar sig för pannan!!!
 
Är i Sthlm några dar och trängs med 
alla julstressade människor.
Oj så mycket folk det är!!!
Själva stressar vi inte alls
utan strosar och fönstershoppar 
i lugnan ro,
och tittar på all vacker julbelysning.
Nu myser vi med tända ljus
(TACK Inger!!!)
i vår lilla lya och har lagt upp fötterna högt.
Det tar på att promenera på hårda gator!
 
Ha det gott!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Hoppas ni inte hamnade mitt i stöket vid gallerian i fredagskväll, vi kanske skulle kunna ta en fika i stan någon gång när ni är där, tar bara en halvtimme för mej att komma in...kanhända spillbitshögen din kan fyllas på!

Kramizar

Svar: Kul att du tittade in! Nej vi hade tur i fredags och hade en lugn promenad - mest i Gamla Stan den dan. Sen på kvällen hade vi haft tur och fått biljetter på Oscars, så vi fick se Såsom i himmelen. Ååååh vilken bra föreställning!!Vore jätteroligt att träffas och ta en fika nån gång när vi är i stan. Det är vi ju ganska ofta - men nu dröjer det nog ett tag, för efter jul åker vi upp till älskat Björkebo och hoppas på snö och skidåkning.
Kram!
MormorMargareta

2018-12-15 @ 23:48:09
Postat av: Kerstin Sved Torstensson

Vilket fint kort. Snögubben är så gullig.

Svar: Tack rara Kerstin! <3
MormorMargareta

2018-12-16 @ 17:51:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0