16 december -18 Julhälsning i brunt och grönt.....

.... på dagens kort.
 
 
Det här är ett kort av ett "fått papper"
där både motivet och resten av mönsterpapperet
i kort och kuvert fanns på samma fina papper.
Tusen tack!
Tyckte att det sirliga spetsmönstret
passade ihop med den snirkliga diecuten
överst på kortet.
Har köpt dien till den på fb,
så jag vet inte fabrikatet.
Letade fram en gammal die från Spellbinders, 
som jag satte bakom motivet.
Stansade den bruna cardstocken bakom mönsterpapperet
med en smal hålkant med en kantstans
från ek-success längst ner.
 
 
Som vanligt har jag byggt upp med distanskuddar
mellan papperslagren.
"Stjärtstansen" kom också till användning i motivhörnen.
 
 
Till insidan använde jag spillet
efter en utstansad scalloped cirkel
som jag använt på ett annat kort.
Satte ett par remsor av mönsterpapperet
på sidorna - stansade dem också i hörnen
med "stjärtstansen" och ritade med 
Sakura Gelly Roll Clear Star 
runt alla papperskanter.
Åsas fina julpoststämpel fick vara med
liksom järneksbladen, utstansade 
med en die från Cherry Lynn Design:
Holly Corner B 184
samt en fin julstämpel ur mina gömmor.  
 
 
Kuvertet blev så här läckert
med frimärken och spets ;-)
 
 
Till baksidan fanns inte mycket mönsterpapper kvar
men det räckte till lite dekor ändå.
 
 
Ja, det var dagens kort och kuvert
här i bloggen.
Hoppas det redan nått sin mottagare,
eller åtminstone kommer fram före jul!
 
Åter hemma i Gävle efter några fina dar i Stockholm.
Vi har haft mycket trevligt
men det är skönt att vara hemme igen.
Vi hälsades med nybakat saffransbröd
av Mickan (som var hemma från Stockholm i helgen),
Åsa och Magnus.
Såå härligt och gott!
Ikväll har konserthuset bjudit härligt julspektakel
med allt från musikskolans yngsta
till symfoniorkestern och folkmusikergiganten Görgen Antonsson
och allt däremellan.
Nu är det snart dags för sängen - så trött!!
 
Ha det gott i julveckan!
Kramar!!
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Lika stämningsfullt som alltid, fina du!

Kramiz

2018-12-19 @ 16:56:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0