22 december -18 Dan före dan.....

.... före dopparedan,
fast dopp i grytan har vi slutat med 
i alla fall på julafton.
Bara Kjell och jag kan tänka oss det
i vår familj.
Nu är klapparna inslagna.
De blir färre och färre med åren,
när barnbarnen växer upp
och vi själva snarare behöver rensa bland det vi har
än önska oss mera saker ;-)
 
Julkort däremot är såå roligt att få
och skicka!
Här kommer ett av mina sista för iår:
 
 
Vackra spillbitar i gröna toner
inspirerade till detta.
Jag chalkade papperskanterna med metallicgrönt
och stansade i nederkanten med
en kantstans från Fiskars.
Mistelkvistarna är stansade med en die:
Magnolia Vintage Mistletoe,
och rosetten har jag knutit med hjälp av
en matlagningsgaffel i plast.
 
 
Som du ser är kortet ovanligt platt
för att vara mitt.
Kuvertet är köpt och ganska trångt,
så jag lät distanskuddarna vila ;-)
Halvpärlor fick bli mistelbär
och också garnera nederkanten.
 
 
Till insidan fanns endast det ena mönsterpapperet kvar.
Jag stansade de övre hörnen med "stjärtstansen",
precis som på framsidan
och nederkanten med Fiskarsstansen.
Hjärtana är stansade med en die
från Memory Box: Precious harts.
Precis som på framsidan har jag använt
glitterpennan Sakura Gelly Roll Clear Star,
en favorit som ger fin effekt.
 
 
Enkel baksida med det sista 
av mönsterpapperet
pch min namnetikett.
 
 
Till sist då kortet med sitt köpekuvert
som går ganska bra i färg med cardstocken
i kortstommen.
Här ser du också hur fint det glittrar
av glitterpennan, både runt papperen,
på mistelbladen och texten.
 
Nu ska jag gå ner och laga middag.
Det doftar gott av jullimpor och fruktkakor,
så det är en njutning 
att gå ner i köket.
 
I kväll ska jag koppla av 
med julkonsert från Wien på TV - så härligt!!
Ha det gott!
Kramar i massor!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Drottningen af Spillbitar!, du är då makalös! Du bara viftar lite med fingrarna och vips så är de där, de där fina Margaretha-korten, lyckades ju få ännu ett av dom i år sååå vackert!

Kram min goa vän!

Svar: Mellandagskram och tack! <3
MormorMargareta

2018-12-25 @ 23:58:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0