9 december -18 Granar, granar, granar...

.... blev temat för detta kort.
 
 
Det fanns lite kvar av granpapperet,
som fanns i spillhögen jag fick i Bollnäs
och så kom jag på att jag hade ett granband också.
Stansade ut ett par granar
med en die som jag köpt på fb,
som egentligen är tre granar i rad.
En brad med en gran på
fanns också i mina gömmor.
 
 
Det var ju guld på bandet,
så jag använde min Sakura Gelly Rollpenna
Golden Star #703 runt mönsterpapperet.
Stansade hörnen med den konkava ek-successpunchen.
Distanskuddar mellan papperslagren
som vanligt förstås.
 
 
Insidan med en fin julstämpel
från JaneDesign.
 
 
Baksidan med de sista
små mönsterpappersremsorna
och min minsta namnetikett.
 
 
Guldkuvert fick det bli till detta kort.
Spillbitarna var ju helt slut.
 
Nu skriver jag ju julkort för fulla muggar.
Det brukar vara min uppgift
andra helgen i advent
för att korten ska vara framme
i god tid före jul.
Undrar om det räcker i år???
Postnord verkar krisa ordentligt,
åtminståne här i Gävle.
Ett vanligt brev tar ofta en vecka eller två....
På postverkets tid tog det en dag eller två!!!
Hoppas det går vägen om jag postar imorgon!
 
Ha det gott!
Julstressa inte - det blir jul ändå!!
Kramar!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

"Granen står så grön grann i stugan..."

Kortet är och grant, Om två veckor är det julafton, om tiden gått så här fort när jag var liten hade jag aldrig hunnit vänta på den...Jag har en julklapp fixad åtminstone, jag vet vad jag ska köpa till mamma och till Jozzan och Izza tror jag att jag vet också.
Har du hunnit med några klappar än?

Kram

Svar: Vi köper inte så många julklappar längre - vi har det mesta vi behöver, liksom Åsa och Magnus.Barnbarnen är ju vuxna, men vill nog gärna ha nåt litet paket - det brukar bli nåt de behöver till hemmet - båda har ju flyttat hemifrån.
Idag har jag postat en stor hög julkort - alla till utlandet plus många till avlägset boende vänner.
Tack för ditt besök! Kram!
MormorMargareta

2018-12-10 @ 16:32:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0