18 februari -18 Julkort v 6 .....

..... lite sent visat.
 
 
Gjorde ju julkort för veckan vi var i London i förväg
men hann inte blogga förrän nu.
Lite spillpapper, en söt vintagebild
och en kvist av trä från Wycianka.
Därifrån kommer också det lilla trähjärtat.
Kvisten har jag köpt på Pyssloteket,
hjärtat minns jag inte - satt på ett träark
med flera hjärtan.
 
 
Som vanligt lite flaggande vimplar
och annat monterat med 3D-kuddar.
 
 
Ibland blir det knas.
När jag skulle stämpla lossnade stämpeln från klossen.
Det blev så här när jag la dit klossen på
och tryckte dit den.
Tyckte det dög trots allt. ;-)
Stjärtstansen i hörnen - finna hos Helihak.
 
 
Baksidan är inte riktigt så sned
som det ser ut - mönstret på papperet 
villar ögat en hel del.
 
 
Kuvertet blev riktigt galet - fast ganska kul.
Ett 8"-papper räcker precis till ett kuvert
till 10x15 cm kort.
 
 
 Kortet och kuvertet då till sist.
 
Har grattat Matilda idag, fast hon fyller år på tisdag
(då hon jobbar hela dan.)
Hon älskar ost, så hon fick bl a en korg
full med goda ostar, kex, druvor och fin marmelad
så de kan ha några härliga myskvällar framöver.
Det var uppskattat!
Hennes kort bloggar jag imorgon kväll
om jag orkar.
Ska åka en tur till Hedemora
och hälsa på gamla goda vänner imorgon.
Hoppas på skapligt väglag!
 
Ha det gott och var rädd om dig!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: snojbi

Superfint

2018-02-19 @ 18:18:39
URL: http://snojbi.blogspot.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Läckert julkort:) Snyggt när du vikt upp vimplarna.
Kuvertet blev häftigt också:)
Så gulligt att ge bort en korg full med godsaker:))
Sånt är alltid välkommet:)))

Må så gott!
Kramizar Marie

2018-02-20 @ 13:28:49
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0