22 februari -18 Variation på tema....

Här kommer nu de andra tre korten
i samma "serie" som Matildas grattiskort.
Hur grundrutan till de olika korten ser ut
kan du se i gårdgens blogginlägg.
 
 
Till det här kortet gjorde jag ett kuvert
av mönsterpapperet med rosa prickar
som finns med i små trianglar här.
 
 
Prydde kortet med rosa bling av olika slag
för att knyta ihop det ännu mer.
 
Nästa kort ser ut så här:
 
 
Det har ju mer av det prickiga papperet
och från början tänkte jag 
att det prickiga kuvertet skulle höra hir,
men det blev lite för blackt.
Lila bling och ett lila köpekuvert fick det bli!
 
Så här blev det.
 
Här kommer det tredje kortet:
 
 
Det sista kortet som blev till
efter den där scrapträffen
och där vi fick låna en läcker die.
Sen har jag byggt ut med lite extra trianglar
och utstansade "hörn" av olika slag.
 
Här gjorde jag ett kuvert av det lila papperet
med akvarellmönster.
Det finns ju också med på de olika korten,
som "pusselbitar".
 
 
Visst är det läckert!
 
 
Kortstommarna jag använt till alla korten
är från Panduro.
Insidorna har jag lämnat att dekorera
till den dag jag ska använda dem.
 
Ha det gott!
Välkommen åter - det kommer mera!!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Tre såååå superfina kort med läckra papper, me like:)) Så lika men ändå så olika. Snyggt med allt bling på också:) Här har vi ett riktigt snöoväder nu med -14 grader och hård blåst. Inte skönt alls!!

Må så gott!
Kramizar Marie

2018-02-27 @ 17:47:56
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0