24 februari -18 Snön faller i fluffiga sjok....

.... så det är inte svårt att få inspiration
till "veckans julkort".  ;-)
Här kommer förra veckans:
 
 
En tag från ett bildark
med en söt rödhake
inspirerade mig att ta fram asken
med små söta träpippin.
Hjärtat stansade jag i en bit wellpapp.
 
 
Som vanligt har jag jobbat med böjda hörn
och distanskuddar lite här och där
mellan papperslagren för att få struktur.
Det läckra jutebandet bidrog också till detta.
 
 
På insidan syns mönsterpapperet bättre.
Det är ett julpapper ur en gammal Pandurokollektion.
Lite fåglar fick det bli även här,
samt ett trähjärta.
 
 
Baksidan
 
 
Kuvertet
 
 
 Ja här är då kortet och kuvertet till sist.
Det här är det sjunde julkortet för iår.
Denna veckas julkort är också klart,
så hittills har jag klarat utmaningen
med "ett i veckan".
 
Vi har som sagt ett dagligt snöväder här.
Det är länge sedan vi hade en sån här snövinter
och jag som gillar snö NJUTER.
Kjell nöter skidspåren och njuter också.
Tids nog blir det vår och pollenallergi
och jag är bara glad så länge det dröjer!!
I fjol blommade hassel och al
redan i slutet av februari....
 
Ha det gott och var rädd om varandra!
Kramar!!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Underbart vackert julkort, me like:)Läckra papper, dies och dekorationer. Tokgillade tagen:))Kuvertet blev också väldans vackert:)
Skönt för dig att pollena håller sig i schack än.

Må så gott!
Kramizar Marie

2018-02-27 @ 12:20:02
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0