27 februari -18 Guld och glitter....

.... på julkortet för denna vecka - nr 9.
 
 
Inspirerades av bilden och letade spillbitar,
som jag ju ofta gör.
Hittade en del olika lite större mönsterpappersbitar,
en räckte t o m till kuvert.
God Jul-remsan är en kant från ett Majapapper,
som jag sparat i spillmappen.
 
 
Använde den konkava hörnstansen
både på mönsterpapperet och motivet
men lät den gröna cardstocken bakom
få ha sina hörnor kvar.
Både kvistarna, snöstjärnorna och kanten på motivet
har jag glittrat med Stickles Diamond,
som ju är lite "guldigt" i färgen.
Använde också halvpärlor i guldfärg.
 
 
Kuvertet är gjort av en bit Primapapper.
 
 
Insidan fick en liten bit av ett ganska likt mönsterpapper,
som det på framsidan
och en bit spets av samma sort som på framsidan.
 
 
Baksidan fick också en liten liknande mönsterpappersbit
tillsammans med den gröna cardstocken
och min namnetikett.
 
 
Visst gick det skapligt med det här kuvertet
tillsammans med det här kortet.
 
Här skottar vi vidare ;-)
Ojojoj så mycket snö vi får!
Det verkar som om det är ett öde
som vi nu delar med många, många andra.
Ta det lugnt när du skottar!!
Var rädd om dig!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Ulla scott

Så jättefint julkort och så snyggt papper !
Kram Ulla

2018-02-28 @ 07:53:53
URL: http://ullasscrapprum.bolgspot.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Ett riktigt vackert julkort! Vackra papper och fint motiv:)Vackert med spetsen och stjärndiesen:)Kuvertet blev jätte fint ihop med kortet:)
Här snöar det varje dag och är väldans kallt! Igår natt hade vi -21 grader här, Brrr! Nu längtar jag verkligen till våren;)

Må så gott och ta det försiktigt där ute i halkan!
Kramizar Marie

2018-03-01 @ 16:10:24
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0