18 januari -18 Första julkortet år -18

Har ju tänkt försöka göra
"ett julkort i veckan" 
även under 2018.
 
Här kommer nu det första - v 1.
 
 
Idag är det ett kort i bara cardstock
och ett riktigt glittrigt silverpapper
som jag hittade i en bunt på ICA MAXI.
Stansade ut en stjärna
med dies ur ett set från Nellie's multiframes.
Det är alltså ett hål i den röda cardstocken
med hål runt stjärnspetsarna.
Sen är det monterat med distanskuddar
på det glittriga papperet
så att en smal kant sticker ut runt om också.
 
"Strödde" några rhinestones 
på snedden över kortet
och stansade ut God Jul
med en die från Rox stamps
som jag klistrade i övre hörnet.
 
 
Insidan fick också ett hål som skrivyta.
Även den stansad med die från Nellie's multiframes
med prickad kant runt hålet.
Dekorerade med utstansade "Kopplade stjärnor".
Dien är från Gummiapan.
Stjärnorna jag dekorerat med blev "över"
och är bra att använda i st f att slämga.
Den vita kanten har jag glittrat med
Stickles Star Dust.
 
 
Baksidan med min namnetikett
och fler "överblivna stjärnor".
 
 
Silvrigt köpekuvert blev det till kortet idag. 
 
Känner mig frusen och ruggig
och så ruggigt trött.
Kanske nån infektion på gång....
Har ju faktiskt inte varit förkyld en enda gång
under hösten eller vintern so far.
Glad och tacksam för det!!
Ska dricka nåt varmt och krypa i säng tidigt idag
och hoppas på det bästa! ;-)
 
Var rädd om dig!
Använd reflex!!!
(Ser alltför många som leker "kurragömma" i vintermörkret :(  )
Kramar!!
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Supersnyggt kort! Tur pappa gav lite tips också. Håller tummar för att du håller dig frisk. Som ni travar på varje dag borde ni hålla er friska.

2018-01-19 @ 07:49:19
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Vad fint julkort, årets första. Så duktig du är:)
Jag ska försöka att börja med julkort tidigare i år.
Hoppas nu du inte blir sjuk!!
Ha en fin helg och var rädda om varann!

Kramizar Marie

2018-01-19 @ 13:03:02
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0