22 januari -18 More of the same....

Samma - eller rättare sagt - likadant
kuvert som igår....
 
 
.....men kortet blev lite annorlunda:
 
 
Här har jag använt de båda sidorna på papperet
tvärt om mot gårdagens kort.
Tycker att de här papperen "kräver"
ganska mycket egen uppmärksamhet,
så något färglagt motiv blev det inte här heller.
Däremot hade jag i mina gömmor
några lila hortensiablommor,
som fick vara med här.
Grattis-dien är från gummiapan.
 
 
Som vanligt har jag monterat de olika lagren 
med distanskuddar för att få struktur på kortet.
Har också använt Sakura-pennan Clear Star
och glittrat lite runt kanterna på papperen.
 
 
 På insidan använde jag det som var kvar
när jag stansat ut den svarta ovalen på framsidan.
Lite av mönsterpapperet fanns också kvar
och fler hortensior.
 
 
Baksidan fick lite färg
av papper ur det större blocket
med akvarellmönstrade papper,
som jag visade i gårdagens inlägg.
 
 
Kort och kuvert avslutar idag igen.
Imorgon blir det nog förrförra veckans julkort,
d v s julkort för v 2 2018.
 
Har haft en fin dag i Stockholm
med bl a besök på Vårsalongen på Liljevalks.
Det är alltid lika roligt och intressant
med en salig blandning av konst av skilda slag.
 
Ser just på TV att det ska bli mer snö.
Hoppas den ligger kvar i Gävle 
tills vi kommer hem mot slutet av veckan.
Vi gillar snö och Kjell längtar till skidspåret.
Var rädd om dig!
Halka inte och använd reflexer - såg otäck incident här!
Kramisar!!
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Lika fint kort som igår:) Det pappret var verkligen tjusigt. Sådana papper är bra att ha ibland, man behöver ju inte så mycket dekorationer då;)
Tack så väldans mycket för din rara kommentar inne hos mig, jag blev så glad:) Vi njuter så mycket med lilla Nova-Li. Hon har ju hunnit bli lite mer en 2 månader nu och ler och skrattar när man pratar med henne:)))Min armbåge är nästan som innan fallet, det gör väldigt ont när jag stöter emot den. Det hade ju lossnat en liten benbit, så det kanske tar ett tag till innan det blir helt bra. Här har vi lite snö men ganska kallt, runt -6 grader. I natt säger de att det ska börja regna!!! Det gillar jag inte:( Jag ska åka kl.06.00 imorgon till Eksjö lasarett med min pappa. Han ska operera sitt knä på måndag, byta knäled. Så imorgon ska han ta prover och skriva in sig på avdelningen. Det är ju en bit till Eksjö från oss, så det är därför vi får åka tidigt! De gör inga sådana operationer här i Jönköping, typiskt;)

Ha det nu så gott och var rädda om er:)
Kramizar Marie

2018-01-23 @ 13:47:07
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0