23 januari -18 Ligger lite efter....

.... med att visa de julkort jag gjort under detta år.
Har ju, som sagt, tänkt göra ett i veckan
fram till "julkortssäsongen" även i år
och än så länge håller det,
även om jag varit dålig på att blogga dem ;-)
Detta är för vecka 2 -18:
 
 
Ett ganska enkelt kort
av papper ur ett tidigare julblock från Panduro.
Brukar passa på efter jul att köpa
när de rear ut julsakerna eftersom ju
mönsterpapper inte precis är färskvara ;-)
 
Här fick skärmaskinen vila 
och jag rev papperet i remsor.
 
 
Ett av papperen fick bli kuvert också.
 
 
Insidan fick dekor av kuvertpapperet
och skarven mellan pappersremsorna
dolde jag med den utstansade ovalen
samt två halbor av en stor snygg snöstjärna
som jag fick stansa med Monikas punch.
Använde min egen stjärtstans i hörnen.
Hjärtat fanns, liksom ovalen på framsidan,
i blocket att "trycka ut".
 
 
Baksidan
 
 
Ja så här blev då kortet och kuvertet idag.
 
Ikväll är jag trött - har travat runt i storstan hela dan.
Kikade på REA i klädaffärer,
men har ingen inspiration
och tycker inte att jag behöver nåt ;-)
Inte ens på SlöjdDetaljer ette Kreatima
föll nåt på läppen - de' du!!
 
Kjell bjöd på god middag på restaurang
vid Kungsholmtorg på vägen hem.
Åt musslor i vitvinssås - en favorit -
så jag är såå nöjd!
 
Hoppas du också haft en bra dag!
Var rädd om dig!
Kram!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0