25 januari -18 Förra veckans julkort.....

....bloggar jag idag - sen är jag ikapp med julkorten ;-)
 
 
Fortsatte med fjolårets REA-block från Panduro
och tog idag det fina gråmönstrade papperet
tillsammans med en grå pappersbaksida
och en röd cardstock som kortbas.
Tror den fina julstämpeln är från Reprint.
Jag klistrade upp den utklippt på röd cardstock
och klippte sen strax utanför,
så jag fick en röd kant.
Röda pyttesmå halvpärlor fanns i mina gömmor
och så hittade jag tre grå,
som jag fått på nån träff.
 
 
Distanskuddar mellan lagren förstås.
 
 
Kortets insida med samma papper.
 
 
Baksidan och....
 
 
...... kortet med ett silvrigt köpekuvert,
som jag tyckte passade till detta enkla kort.
Kanske t o m kan kallas CAS??
 
Kom hem från Stockholm i eftermiddags
och tänk att vi hann med en promenad i dagsljus!!
Märker att ljuset börjar återvända igen,
även om det blir kolmörkt sen
när solen gått ner,
eftersom nästan all snö regnat bort.
Idag var det +7 här i Gävle 
och blåste halv storm!!
Sånt tär på snötäcket!!
 
Ha det gott! Nu går jag ner i kortmakeriet
och "klappar lite papper".
Kanske det också resulterar i
ett julkort för v 4! ;-)
Hoppas vi ses här snart igen!
Ha de'!!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Vilket Fint CAS julkort du gjort:))Du är så duktig och kämpar på med dina julkort:) Jag håller på att visa mina julkort från förra året i min blogg;)
Du har använt så läckra dies och stämplar:)

Skönt att ni kom hem välbehållna från Stockholm:)
Ha nu en fin helg!

Kramizar Marie

2018-01-26 @ 20:29:58
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0