24 januari -18 Jätteblommigt ur akvarellblocket...

..... gav det här häftiga kuvertet.
 
 
Eftersom blocket är 8" är det lagom stort
för att räcka till ett kuvert till ett 10x15 cm-kort.
 
 
Kortet blev så här
med lila cs som kant bakom mönsterpapperet
och bakom texten, som är en stämpel
från Vilda (tror jag)
En stor lila blomma fick fullborda.
 
 
Jag har monterat de olika lagren
med distanskuddar och
använt Sakura Gelly Roll-pennan
Silver Star för att glittra runt kanterna.
 
 
Kortets insida, där jag stansat hål
med Nellies multiframes
både i det blommiga och lila papperet
för att kunna använda den vita kortbasen
till skrivyta.
De här diesen ger prickar både runt den utstansade delen
och runt hålet (som du ser här).
 
 
Att det är prickar även runt den utstansade delen
kan du se här, när jag använt den
på kortets baksida.
 
 
Kortet och kuvertet idag blev riktigt färgglada.
Häftigare färgskala än jag brukar
men det kan behövas dessa gråvädersdagar.
Idag har det varit riktigt grått och regnigt
i Stockholm.
En liten tripp till Anna på Pyssloteket
förgyllde dagen i alla fall. ;-)
 
Ha det gott nu och var rädd om dig!
Kram!!

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Superläckert färgglatt kort:) Vackra stämplar och dies:)Här har all snö regnat bort nu och det blåser så otäckt ute! Så trevligt att få titta runt i en scrapaffär:))Hoppas du hittade nåt fint:)

Må så gott:)
Kramizar Marie

2018-01-25 @ 14:50:52
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Ann-Marie

färgstarkt och läckert!

2018-01-28 @ 11:56:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0