27 januari -18 Glansigt 50-årskort .....

..... kan jag visa idag,
trots att födelsedagen inte är förrän på måndag.
Monika bestämde att det var bra
att fira under helgen, så Åsa och jag
åkte till Bollnäs och firade henne idag.
 
 
Ett vackert glänsande papper
ur det där 8"-blocket jag fyndade i London i fjol
fick pryda det här kortet.
Eftersom Monika är guld värd
blev det guldkant runt papperet
och gyllene bokstäver
(stansade i en "slaktad" guldask från Kjells rakvatten).
 
 
Monika 50 år är stansat
med ett alfabet från Tattered Lace
och Grattis med en die från Rox Stamps.
Distanskuddar bakom mönsterpapperet förstås ;-)
 
 
Insidans guldkant är skuret ur samma papper
som är kant på framsidan.
Att det är ett hål bakom mönsterpapperet där
syns ju inte.
Åsas fina kram-poststämpel fick spetskant idag
utstansad med en die jag fått av Åsa.
Guldhalvpärlor förgyller!
 
 
 
Baksidan
 
 
Kuvertet fick jag till med ett papper
ur 12"-blocket.
Det är ganska rätt i färg
men inte så glansigt och fint som mönsterpapperet.
 
 
Ja här är det kortet och kuvertet igen då,
som Monika fick idag.
 
Så mysig dag har vi haft 
med vår Bollnästripp 
och firning av Monika
och deras goa dotter Maja,
som fyllde 10 för en vecka sen!
 
Ha det gott!
Vi ses snart igen här hoppas jag!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Såååå vackert 50-årskort, me like:) Läckra skimrande papper. Snyggt alfabet. Mottagaren blev garanterat jätte nöjd:)
Tack för din rara kommentar, blev så glad:))
Här ösregnar och blåser det idag, inget skönt! Missarna kom in lika fort som de sprang ut idag;)

Hoppas nu ni får en bra dag:)

Kramizar Marie

2018-01-28 @ 10:18:02
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Ann-Marie

Glänser och glittrar som skaparen och med stor sannolikhet ett oerhört uppskattat kort. Jag gillar kombinationerna av färger och bokstäverna och hur du komponerar alltihop.

2018-01-28 @ 11:43:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0