29 januari -18 "Klippebort-papper".....

....är dagens kort gjort av.
Monika, som fick det 50-årskort jag bloggade i förrgår,
är en så gullig och omtänksam tjej!
Jag är så tacksam att ha henne i mitt liv!!
Igår blev jag sugen på att skapa av spillpapper
och då hittade jag ett fint pyntat fodral
med spill och "klippebortkanter"
från Monika och deras dotter Maja.
Det var t o m försett med diktad vers
om min fabless för spillpapper!!
 
 
Sorterade ut ett gäng blåmönstrade papper
som t o m passade ihop med
en ganska stor bit jag hade, som kunde räcka
till kuvert, om jag gjorde kortet lite mindre än vanligt.
Den här söta katten från Penny Black
passade ju perfekt då
eftersom den inte är så stor.
Färglagd med Distress Marker
och vattenpensel som vanligt.
 
 
 
Vimplarna har jag bölt lite i flikarna
och monterat med distanskuddar i högerkanten
men vanlig dubbelhäftande tejp i vänsterkanten.
Motivet och den guldgula stjärnan
är också monterade med distanskuddar.
Grattis är utstansat med die från Rox Stamps.
 
 
Kuvertet blev jag riktigt nöjd med.
 
 
Kuvertpapperet räckte till en bit i dekoren 
på kortets insida också,
tillsammans med papper ur Monikas samling.
 
 
Baksidan
 
 
Ja så här blev då dagens kort med kuvert.
Tycker verkligen att det är så roligt att
försöka få till når med spillbitar!!
Tusen tack Monika och Maja
för alla fina bitar i ert fodral!!
Har många fina bitar kvar där i andra färger,
så det blir nog snart ett nytt spillpapperskort!
 
Här snöar det igen,
efter att helgens snöfall just tinat bort ;-)
Ingen ordning på vädret!!
 
Ha det gott!
Hoppas du snart hittar hit igen!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Sååååå sött Grattis kort med en supergullig stämpel och som du färglagt så fint:))Du får alltid till det så snyggt med dina "klippebort" och spill papper:)Kuvertet blev som vanligt jättte snyggt:))

Må så gott:)
Kramizar Marie

2018-01-31 @ 15:14:26
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0