30 januari -18 Vintagejul.....

.... på julkortet v 4.
 
 
Gamla julpapper ur ett gammalt Panduroblock
har jag använt till det här kortet.
Ena sidan av papperet hade olikmönstrade rutor
och jag har skurit ut fyra och monterat på framsidan.
En vintagebild med en brun oval bakom
tyckte jag passade bra.
Vimpeln fanns i blocket.
Stansade ut snöstjärnor med en Martha Stewart-punch
och God Jul med die från Rox Stamps.
 
 
Lite 3D-effekt försökte jag få till som vanligt.
 
 
Kuvertet är gjort av samma papper
men här använde jag andra sidan.
Det blev lite "upp-och-ner-text" på kuvertets baksida
men mera rättvänd på framsidan.
 
 
Kortets insida
 
 
Baksidan
 
 
Ja så är då kortet och kuvertet här.
Den här veckan - vecka 5 - får jag försöka fixa två julkort,
eftersom vi åker en tripp till London v 6.
Ska bli så mysigt att "vimla" lite
och så hälsa på den alldeles nya lilla tös,
fjärde generationen, som kommit
i vår engelska vänfamilj.
Mysigt!
Sitter och syr ihop en liten vårkofta till henne.
Får inte glömma att blogga den också
när den blir färdig ;-)
 
Roligt att du kikade in hos mig!
Välkommen åter!!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så vackert vintage-julkort:))Fina papper och sött motiv. Kuvertet blev jätte vackert:)

Må så gott:)
Kramizar Marie

2018-01-31 @ 11:58:21
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0