18 juli-18 Färgglatt grattiskort....

.... i all hast, gjorde jag i helgen.
Upptäckte alldeles för sent
att en go scrapvän fyllde år.
Grönt och rosa tror jag att hon gillar.
 
 
Det här härliga "lyckliga" papperet
fanns med i spillpappershögen,
som jag fick av en annan go scrapvän
tidigare i våras - Tack goa Lena!!
 
Det här räckte till ett litet kuvert - 11x11 cm
så det fick bestämma kortets storlek.
 
 
Fick ju inte plats med så mycket
på det lilla kortet,
och bråttom hade jag också
för att få med kortet med nästa post.
Stansade ut ett paket med en die,
som jag fyndat på fb.
Monterade den med små bitar av distanskuddar.
Konkava hörnstansen i hörnen,
sen fick det räcka.
 
 
Till insidan skar jag en smal ram
av det som bar kvar sen jag stansat
och satte dit en liten bit av mönsterpapperet.
Fick bli handtextat kort idag.
 
 
Baksidan
 
 
Kortet och kuvertet - litet men naggande gott - eller...
Födelsedagsbarnet blev i alla fall glatt ;-)
Sent - men väl ment!!
 
Vi har tagit oss upp till Ytterån i Jämtland
där Magnus och Åsa har en liten stuga
alldeles vid ån.
Ljuvligt att kunna hoppa i från bryggan 
och bada när det blir för hett!!
 
Vi fick ta en annan väg hit än vi brukar
eftersom väg 84 är stängd vid Kårböle
p g a skogsbranden där.
Otäckt är det!!
De jobbar och sliter för att begränsa elden
dygnet runt, men det går inte så bra.
 
Nu ska jag hoppa i ån!!
Hej hopp!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0