8 juli -18 Torka, torka - orka, orka....

Ja här inne har det inte hänt mycket
på sista tiden - men desto mer i livet runt omkring!!
 
Andra inspirationsträffen på Fagernäs
drog ännu fler deltagare,
såväl papperspysslare hos mig
som fotokursare hos Kjell.
Såå roligt och inspirerande!!
Något om resultaten därifrån kommer senare.
 
Sen skulle då allt packas ihop
och en del fick följa med hem till Gävle
när vi åkte hem hit i onsdags kväll
för att få Kjells bil lagad,
hans glasögonskalm utbytt 
och vara pack- bär- och städhjälp till Mickan,
som nu lämnat sin fina studielya
för jobb och boende i Stockholmsområdet.
Lovar att jag inte behövt 
gå på gym och "lyfta skrot"
under denna period!!! ;-)
 
Mitt i allt fyllde Mickans kille år
och fick naturligtvis ett kort!
 
 
Lite stramt och snabbscrappat fick det bli.
Stansade ut de kopplade stjärnorna
i två olika blå cardstock, blandade och gav.
En stjärna glittrade jag med Stickles Star Dust,
i några satte jag rhinestones i olika storlek
och Grattis la jag Glossy Accent på.
 
 
Då papperet jag hade inte räckte så långt,
så jag inte kunde göra en "envebox" till kuvert,
fick det bli ett ganska platt kort.
 
 
På insidan blandade jag stjärnorna
med de ljusa som bas.
 
 
Enkel baksida
 
 
Randiga kuvert kan ge mig lite yrsel.
Framsidan är ju lugnare,
som tur är för brevbäraren
(som i detta fall var jag själv).
 
 
Blev ganska nöjd med kortet, trots tidsbrist
och Pontus blev glad,
vilket ju var det viktigaste - kanske mest
för den swishade slanten till hans önskade ps4,
men det känns lite trist att bara swisha ;-)
 
Imorgon bär det upp till Björkebo igen
och till vår glädje får vi med oss Åsa upp några dar!
 
Glömde skriva att jag ju också 
passat på att fylla år sen sist
och vill tacka er alla som grattat med kort,
fb-inlägg, telefonhälsningar och på andra sätt!
Tusen tack!!
 
Ska försöka ta tag i både julkorten 
(som legat på is ett tag)
och bloggandet nu
så välkommen åter!
Kram!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0