15 juni -18 Lång bloggtorka....

.... har det varit här.
Nicevistelsen blev alldeles underbar!
Inga pollen - andades fritt - promenerade miltals
och morgondoppade mig i Medelhavet
varje morgon - UNDERBART!
Sen kom vi hem till VÄRME, bränd trädgård
och bevattningsförbud :(
 
En tur till Björkebo för att "somra" husen
har vi också hunnit med.
Nu håller jag på och förbereder
för två inspireringskvällar
med olika papperspyssel
på vårt sommarhem Fagernäs.
Mycket att tänka ut - mycket att packa!!
 
 
Här är ett av de inspirationskort
jag har gjort till Fagernäskvällarna.
Jag fick en hel hög 8"-papper
av en gullig scrapkompis.
Eftersom jag ville göra kuvert också
fick det bli ganska litet kort -
det här blev 12x12 cm.
Fjärilen är stansad med en die från Cuttlebug 
och sen embossad med en av de embossingfoldrar
som hör till.
 
 
Bladen är klippta ur blad som satt i en ljusmanchett.
Blommor från Wild Orchid Craft.
 
 
Insidan fick en gul kant stansad 
med en die från ...
och en bit av mönsterpapperet,som jag stansat ett hål i
för att få en skrivyta
av den vita kortstommen under.
Blommorna är stansade och embossade
med punchar från ...
 
 
Den utstansade cirkeln använde jag på baksidan
under min namnetikett.
 
 
Kuvertet av ett annat papper i högen
som jag tyckte matchade väl.
 
 
Ja så här blev då kort och kuvert.
Fortsätter packa och filura om vad jag ska ta med,
för att ge dem som kommer 
möjlighet att skapa och bli inspirerade.
Det är en rolig utmanng
och ska bli såå kul!!
 
Önskar dig också en härlig skapande sommar!
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0