17 juni -18 Mer inspiraton....

Jag ska ju ha ett par inspirationskvällar
på vår församlings sommarhem Fagernäs
här efter midsommar
och håller på att plocka ihop material
och göra lite inspirationskort etc till detta.
 
Jag fick ju en hög fina 8"-papper av en god vän
och av dem kan man ju göra kuvert
som blir lite mindre än mina vanliga.
I förra inlägget visade jag ett kvadratiskt 
som blev ung 13x13 cm.
Idag har jag gjort ett rektangulärt,
som blev ung 11x16 cm.
 
 
Gillade verkligen det här papperet
i blekrosa och lila.
Chalkade kanterna med lila chalk
för att förstärka den lila tonen.
 
 
Det fanns flera matchande papper i högen
och jag valde ett med fjärilar
och till det rödlila cardstock som kortstomme.
Jag har inte tänkt gå in på färgläggning av 
stämplade motiv under de här två kvällarna,
så jag valde en färdig bild,
som jag stansade ut med en die från Sizzix.
Eftersom kortet bara är 10x15 cm
tyckte jag inte att jag fick plats med "fotomatta".
En liten kakservett, som inte skymde för mycket mönsterpapper
fick dock vara med, liksom blommor
och ett band med rosett.
Har tänkt visa hur man enkelt knyter rosetter
med hjälp av en gaffel.
 
 
 Eftersom distanskuddarna tagit slut på Biltema
både i Gävle och Bollnäs
så har jag snålat och bara använt bakom motivet idag.
 
 
Insidan, där den utstansade ovalen
blottar det vita ritpapperet, som också är kant,
så det kan vara skrivyta.
Enkel blomdekor och några utstansade fjärilar
med halvpärlor på.
Det är ett par olika punchar från Martha Stewart,
som jag använt.
 
 
 Då fick jag ju en utstansad oval,
som var lagom att pryda baksidan med
under min namnetikett.
 
 
Även om det ju inte räckte att göra både kuvert och kort
av samma mönsterpapper,
tycker jag att det här matchade varann bra.
 
Är i Stockholm nu några dar över helgen
och har haft fint och varmt väder 
och gått långa härliga promenader
längs Stockholms vatten.
Idag var vi bl a på Liljevalchs
och sett Lars Lerins helt fantastiska akvareller.
Man blir tagen och andlös!!
Rekommenderas!!
Inte var det trängsel heller som många varnat för....
 
Ikväll åker vi hem till Gävle igen
för en ny vecka med nya utmaningar.
Ha det gott!
Kram!!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Åhh så fint kort. Vackra färger. Så roligt att ha inspirationsträffar. Det är kul att förberda sådana. Det kommer att bli toppen för deltagarna med din skaparglädje.
Finns det distanskuddar på Biltema ??? Hade ingen aning. Måste kolla i Kalmar. De går ju åt .
Härligt med lite avbrott från vardagen. Det var längesedan vi var i Stockholm. Vi är oftare i London nu av förklarliga skäl.
Ha en fin sommar. Kram från Eva

2018-06-18 @ 20:15:11
URL: http://evaspysselsida.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0