14 mars - 18 Jag har köpstopp på mönsterpapper...

.... men snygga "kuvertpapper" är förstås undantagna!! ;-)
 
 
Visst blev väl det här läckert!?!
Kunde inte motstå det här "kuvertpapperet"
från BoBunny....
 
 
Den här textstämpeln gillade jag mycket!
Den är i Gävle och jag i Ljusnedal,
så tyvärr kan jag inte upplysa om
var den kommer ifrån.
Är du mycket intresserad
så skriv en kommentar och fråga,
så lovar jag att svara när jag kommer hem
till påskveckan.
 
De kopplade stjärnorna är stansade
med en die från Gummiapan, tror jag.
Klippte isär den så den kunde sticka ut
både upptill och nedtill.
Den bronsfärgade stjärnan
kommer från en påse med massor
av olika stjärnor köpt på DollarStore.
 
 
Har skrapat kanterna (det gör jag sällan)
och chalkat med ljust brunt.
Spets med iträtt band 
döljer skarven mellan mina pappersremsor
som jag får kvar när jag gjort kuvertet.
De söta blommorna köpte jag
i fjol på Ludvikaträffen hos Helihak.
 
 
Insidan är inte riktigt färdig
utan väntar på lämplig textstämpel
när jag vet vem som ska få kortet.
 
 
Baksidan
 
 
Avslutar med kortet tillsammans med sitt kuvert
eller om det nu är kuvertet med sitt kort ;-)
 
Vi är alltså i fjällen ett par veckor
och njuter av massor av kritvit snö
och idag strålande sol.
Liite scrapsaker har jag med
men det blir ganska begränsat.
Spillpapperskort lär det bli några här
framöver i alla fall.
Kika gärna in här igen - det kan bli både
kort och fjällbilder!
 
Passa på du med att tanka solsken
när och om du har möjlighet!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Du är min stjärna ❤️ Superfint kort och kuvert.

2018-03-15 @ 19:55:26
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Underbart vackert kort och kuvert, me like:))
Härliga papper, dies och dekorationer:)Textstämpeln var verkligen fin:)
Kika gärna in till mig om du vill;)

Må så gott!
Kramizar Marie

2018-03-18 @ 15:07:45
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0