20 mars -18 Sötaste nissen...

..... finns på det här julkortet.
(Tänk att jag är t o m före min egen utmaning
om ett julkort i veckan!)
 
 
 
Visst är han alldeles underbar
Carinas fina lilla tomtemisse!
Jag färgla motivet med Distress Markers
och vattenpensel , som vanligt.
Hud: Tattered rose och Tea dye
Luvan och stjärnan: Agded mahogny
Byxorna: Stormy skye
Ränder på halsduk o strumpor: Shabby shutters
Vantar: Pumice stone
Skor:Walnut stain
Dessutom har jag använt Wink of Stella White 000
på de vita detaljerna på luvan,
halsduken och tröjan.
Skugga runt motivet: Wethered wood
 
 
Är ju i fjällen och har mycket begränsat med scrapsaker,
så jag får försöka vara kreativ!!
Hade med en utstansad papperscirkel med stjärnor.
Cirkeln runt motivet är ritad efter ett glas
och urklippt (med fötterna utanför)
Snöstjärnepapperet är två mindre spillbitar
och även resten är spillpapper.
Hade med ett organzaband i rätt färg
i mitt bandfodral - vilken tur!
Däremot ingen snöstjärnepunch.
Kanske kompletterar med en snöstjärna
när jag kommer hem ;-)
Bling - även stjärnor - fanns i verktygsväskan.
 
 
Insidan får jag nog också komplettera hemma
med snöstjärnor och en God Jul-stämpel.
Baksida får jag också fixa hemma
där jag har alla punchar och mina namnetiketter.
 
 
På framsidan skrev jag GOD JUL
med Sakura GellyRoll-pennan Silver
som jag också dragit glittrande ränder med
utmed papperskanterna.
Det gick åt många distanskuddar vid monteringen,
som du kan se här.
 
Kuvert fanns det inte något papper till
så det får bli lämpligt köpekuvert ;-)
 
Idag har stormen lagt sig
men det har fortsatt snöa och blåsa,
så nån tur på fjället blev det inte idag heller.
Vi har hållit till i de fina nydragna spåren
här i Ljusnedal - så härligt att ha allt runt knuten!
Jag älskar ju snön och väntar gärna 
lite till på våren!
Gjorde dock ett mer vårligt kort idag,
som du nog kan se här imorgon - välkommen!!
 
Hoppas du har det bra!
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie L

Det är jag som härjat, nä just det så var det inte. Med en söt och rar nisse så bor han kvar hos dej länge.

Kram

2018-03-20 @ 22:55:34
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Ett riktigt sött julkort med en så söt liten Nisse:)
Du har färglagt så snyggt:)Så duktig du är som ligger före med korttillverkningen:)
Ni älskar ju snön så hoppas ni får njuta lite till av den:)

Må så gott!
Kramizar Marie

2018-03-21 @ 17:00:11
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0