24 mars -18 Nio månader till jul....

och här är julkortet för v 13
om jag räknat rätt ;-)
 
 
Det är ju inte bara mönsterpapper
som man kan få "klippebortkanter" av minsann.
Jag har en hel liten låda
i min minibyrå full av cardstockremsor
som blivit över när jag gör kortstommar.
Nåt ska man väl kunna använda dem till också!!
 
Här har Pernillas härliga tomte
fått en bakgrund av såna remsor.
En kakservett i beige och röd kant runt motivet
Band ihop det hela tyckte jag.
Stjärnorna är också "spill"
efter nåt jag stansat ut med en kantstans.
God Jul är en die från Gummiapan.
 
 
Här är det bara själva motivet och kanten omkring
Som är monterade med distanskuddar.
 
 
Insidans skrivyta fick också en bakgrund av kakservett
och en röd cardstockkant.
God Jul-stämpeln är från Scrapfabriken.
Här var mina "spillstjärnor" slut
så jag fick ta till gamla gullstjärnor ur gömmorna.
En liten söt ängel flög också dit!
 
 
Baksida i samma stil.
 
 
Ett rött köpekuvert, som ju inte är mycket att visa,
får det bli idag.
Att göra kuvert av remsor övergår min förmåga!! ;-)
Tack för att du tittade in hos mig!
Alltid roligt med besök!
Lämnar du sen en rad i kommentarsfältet
blir jag förstås extra glad!
Välkommen åter!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Bara nio månader kvar till jul!!! Jättesött tomtekort:)Du får alltid till det med dina spillbitar:)))
Nu skiner solen så härligt men jag får hålla mig inne med min jädra förkylning!

Må så gott:)
Kramizar Marie

2018-03-25 @ 12:31:09
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0