30 mars -18 Grattispippi.....

på dagens kort, som en av mina
allra bästa vänner fick igår
på sin födelsedag.
 
 
Tyckte den här söta vårfågeln passade Lotta
som är en "early morning bird".
Det var ju också Skärtorsdag
på hennes födelsedag detta år,
så det ljuvliga papperet med påskliljor
(eller egentligen narcisser)
var ett givet val,
liksom blomkluster i påskigt gult.
Pippistämpeln finns hos Engströms.
 
 
Distanskuddar emellan förstås.
 
 
Det här papperet föll förstås
utanför köpstoppet för mönsterpapper - 
kolla så fint "kuvertpapper" det är!!
 
 
Till insidan använde jag resterna av den gröna cs
jag använt till kant och oval på framsidan.
Det ovala håler blev ju en perfekt skrivyta.
 
 
Enkel baksida
med min namnetikett.
Det fick bli den ovala modellen här.
"Stjärtstansen" i hörnan förstås,
precis som på alla sidorna.
 
 
Kortet här då med sitt kuvert till sist som vanligt.
Var på ett mycket trevligt födelsedagskalas
igår hos Lotta.
Vi firade också Hugo, hennes härliga Labrador,
som fyllde fyra år samtidigt.
Han fick också kort och present,
precis som matte.
Hans kort kommer du att se här snart.
 
Solen skiner allt den orkar denna långfredag,
som nog blir en av de längsta,
för sent ikväll väntar vi hem vårt äldsta barnbarn
som varit på vift i mer än en månad.
 
I morse, när jag tog en tidig morgonpromenad
hälsades jag av tre sångsvanar
som flöjtade över mitt huvud.
Ett härligt vårtecken!
Ha det gott! Välkommen åter!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Underbart vackert pippi kort, me like:)Ljuvliga papper, blommor, dies och en så söt stämpel:)Insidan och kuvertet blev också så fina:) Här skiner solen så härligt idag:))Bäst att njuta idag för det ska komma in lite sämre väder imorgon här nere. Imorgon kommer hela familjen på middag till oss, det blir kall inkokt lax, färkpotatis, skarpsås och färsk inlagd gurka, Mmmmm;)

Hoppas ni får en fortsatt fin påskhelg:)
Kramizar Marie

2018-03-31 @ 14:25:10
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0