31 mars -18 Hundkort och fjällbilder....

.... tänkte jag visa idag,
det låter väl som en bra blandning ;-)
 
Lotta har ju en härlig Hugo,
som vi också firade i torsdags
med kort och present.
 
 
När jag var på Avestaträffen
hade Katarina dukat upp ett REA-bord
där jag hittade en påse med "hunddekorationer"
som jag la beslag på med tanke på Hugo.
Kortstomme från ICA MAXI och en fin "lapptäckesbit"
av ett spillpapper tyckte jag passade.
Paketet är stansat med en die jag fyndat på fb.
 
 
Insidan fick bli skäligen enkel....
 
 
...liksom baksidan.
Ska jag vara ärlig så tror jag inte att Hugo bryr sig!
 
Tänkte också dela med mig lite av bilder
från våra härliga dagar i Ljusnedal med omnejd
i Funäsdalsfjällen.
 
 
Klockewoldgården med Anåfjällen i bakgrunden.
 
 
Från promenad mot Funäsdalen utmed sjön.
 
 
Skarvarna reser sig så majestätiskt
på andra sidan sjön.
 
 
Men en annan dag kan samma utsikt
se ut så här, när snöstormen sveper över fjäll och sjö.
 
 
Sen närmar vi oss Funäsdalsberget
utmed Strandvägen.
 
 
Massor med vit gnistrande snö - här
har ingen tö eller smuts solkat vidderna än.
 
 
Liiite närmare Skarvarna - och Funäsdalen
där en gofika på Loftet väntar
efter 7 km promenad.
 
 
Sen är det lika långt hem
och det börjar skymma lite
men solen lyser så vackert på Anåfjällets toppar
när vi är "hemma" på vägen till Ljusnedals stugby.
 
 
Visst förstår du att vi njuter!
 
 
Avslutar med en bild av det perfekta skidspåret
i Byslingan i Ljusnedal.
Mer än 32 mil såna här fina spår finns att välja på
i Funäsdalsfjällen, och man kan åka
precis så långt eller kort man vill - HÄRLIGT!!
 
Det finns fina skidspår här hemma också fortfarande.
Fast vårsolen börjar ju göra sitt.
Få se hur länge spåren håller
och när våren kommer?!
 
Ha det gott! Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag tror Lotta blev glad att ni tänkte på Hugo, även om inte Hugo har förstånd att bry sig 😜 Gulligt kort och superfina foton från älskadeHärjedalen.

2018-04-01 @ 17:13:24
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så gulligt kort till lilla Hugo:))Läckra hundscrap grejer:) Så vackra bilder du visar från Ljusnedal:)
Det var rejält med snö!! Härliga skidspår:) När jag var yngre så åkte vi mycket skidor, både på längden och höjden;) Här hos oss har nu snön börjat smälta undan och gräset har börjat bli synligt:) Jag längtar tills jag kan börja påta i jorden bland blommorna:)

Må så gott!
Kramizar Marie

2018-04-04 @ 18:51:51
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0