11 maj -18 Läckert A4-papper....

.... gav det här läckra kuvertet.
 
 
Av A4-papperet kan jag få ut en kvadrat
med 21 cm sida
och då kan ett kvadratiskt kuvert
bli ungefär 14 x 14 cm.
 
 
Kortet blev då 13 x 13 cm.
Det bruna papperet fanns också
i min A4-pappershög.
Valde att lyfta det turkos och bruna
i dekorationerna.
Textstämpeln med ord ur Andra Korintierbrevet
är köpt på Pysselskafferiet.
 
 
Naturligtvis använde jag en hel del distanskuddar
när jag monterade de olika lagren.
Lite bling och "stjärtstansen" använde jag också.
 
 
Insidan med ytterligare en stämpel 
ur samma textset.
 
 
Baksidan fick en hexagon bakom namnetiketten
eftersom mönsterpapperet på framsidan
och i kuvertet var hexagonmönstrat.
 
 
Kort och kuvert till sist.
 
Kort inlägg idag.
Har en gäst, som jag ska hämta strax.
Ha en fin helg i detta härliga sommarväder!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Vilket vackert kort med fina textstämplar:)Kuvertet blev så läckert också:)

Hoppas ni har en fin helg med sol och värme:)
Kramizar Marie

2018-05-12 @ 16:41:40
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Åsa

Jätteläckert!

2018-05-13 @ 10:15:13
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Ann-Marie

Den dagen då de snöar rosa snöflingor eller regnet kommer nedifrån DÅ kommer du kanske inte fixa att få till kort och kuvert så bra. Jag tror inte den dagen inträffar under vår livstid - jippi! Då kommer du fortsätta inspirera mej!

Kraaaam

Svar: <3 <3 <3
MormorMargareta

2018-05-13 @ 22:29:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0