4 maj -18 Grattiskort med pippi.....

..... flög iväg till en scrapkompis
och kom faktiskt fram i tid!
Ibland levererar Postnord - tackar!!
 
 
Hade en hög läckra A4-papper, bl a detta,
och det räcker faktiskt till C6-kuvert,
så det fick det bli idag.
 
 
Kortet blev så här med samma papper
plus härligt blommigt ur spillpappershögen.
Den söta pippin är en digis från Pernilla.
Hon har massor av fint på sin sida.
Jag färglade med Distress Markers, som vanligt.
 
 
Blomspets och Sakura GellyRoll Clear Star
har jag också använt.
Den söta lilla Grattistexten är stansad
med en die från CREAlies,
så lagom stor för kort.
 
 
Insidan - och det var så tight med tiden
så jag glömde fota innan jag skrev,
men det gjorde nog inget ;-)
Stämpeln följde med en scraptidning för länge sen
och fanns i Björkebo - jättebra!!
 
 
Den utstansade ovalen från insidan
fick pryda baksidan
och då passade det med en oval namnetikett.
 
 
Idag kan det passa med en kort och kuvert-bild igen.
Såg på fb att kortet kommit fram i tid
och det gläder mig verkligen!
 
Det blir nog fler kort och kuvert i det här formatet
eftersom jag har fler fina papper i den högen.
Kul också att göra nåt som jag inte gör så ofta.
Omväxling förnöjer!
 
Vi stannade hemma ikväll
för att lyssna på en fin konsert 
med vår symfoniorkester och en fantastisk pianist:
Martin Sturfält, som spelade
Stenhammars andra pianokonsert med bravur.
Vi fick också njuta Tjajkovskis 5a.
Imorgon bär det upp till Björkebo igen!
 
Ha en skön helg!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Jättefint pippi kort:)) Den stämpeln är så söt, riktigt rund och go;)Du har färglagt den så fint också:) Fin insida och kuvert:) Tur att posten skötte sitt;)
Idag har det varit ett underbart väder med gassande sol:)) Vi har varit i stugan hela dagen och klippt gräset och fixat med landen. Vi förberedde även potatislandet så imorgon blir det att sätta ner potatisen:) Hoppas det blir en bra skörd!
Känner i kroppen nu att vi jobbat hårt idag;)
Ska även se imorgon om jag hinner peta ner mina frön hemma också. Det lät härligt med konsert. Hoppas ni har det bra i Björkebo:))

Ha nu en härlig söndag och hoppas du kan vara ute och njuta:))

Kramizar Marie

2018-05-05 @ 22:27:01
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0