7 maj -18 Sköna MAJ välkommen....

..... till vår bygd igen!
Nu spirar det både i trädgården och markerna.
Kikar genom fönstret för det mesta
men en eftermiddag i förra veckan
kunde jag både påta i trädgården och ta en promenad!
 
 
Tur jag kan fixa mig lite vårblommor
i kortmakeriet också!
Köpte en så läcker pärlhyacintdie
på REA i vintras
och nu passar den väl perfekt!
Den söta Kram-dien kommer från CREAlies.
Det blev nästan ett CAS-kort idag.
 
 
Fortsätter att använda de A4-papper jag har i en bunt.
Här är det blåmönstrade papper som du ser,
prickigt och rutigt.
Kortet är A6-format.
Pärlhyacintdien kommer från Marianne Design.
 
 
Kuvertet blev i det rutiga papperet.
 
 
Insidan fick prickigt papper,
rutig fjäril och ett par blommor
samt "Sköna Maj"-stämpel.
 
 
Baksidan
 
 
Kort och kuvert till sist blev det alltså idag.
 
Vi var ju kvar hemma för att gå på konsert i fredags.
Det ångrar vi inte!!
Sen for vi till Björkebo lördag morgon 
i underbart soligt väder.
Kjell njöt av härlig promenad
och jag storstädade sovloftet inför sommaren,
eftersom björkpollen i massor höll mig inomhus.
Igår hade vi turen att Östen Eriksson
(Östen med resten - fast utan resten)
och hemmaensemblen Draupner
hade en extrakonsert i Vallsta
eftersom den de hade för ca 14 dar sen
blev så utsåld att många fick vända i dörren.
Åh vilken spelglädje!!
Vilken lycka!!
 
Nu är vi hemma i Gävle igen.
Jag njuter filtrerad luft här hemma
och mår ganska OK inne.
Ny vecka - nya utmaningar!
Ha det gott!! Kram!!
 
 

Kommentarer
Postat av: Katja

Stilrent, fint kort och välgenomarbetat, både insida, baksida och kuvert!👍🏼

2018-05-08 @ 08:21:16
Postat av: Ann-Marie

Inne efter att jag njutit av solen, fast i skuggan. Villeju kunna sitta en stund så det blev dels för varmt och dels ville jag inte bränna mej, ser ju ändå liite färgskillnad. Trist att vara allergisk och inte kunna njuta, trots medicin. Jag har tvättat håret nu och sköljt bort allt pollen.

Men nu till ditt vår-kort. Söt die som som du sen fått till så snyggt med de blå pappren du använt. Ögongodis!

2018-05-08 @ 21:05:22
Postat av: lenislenis

Underbart sött kort!

2018-05-09 @ 17:36:29
URL: http://lenislenis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0