8 maj -18 Jul igen....

.... i min blogg i alla fall ;-)
för här kommer julkortet för v 19.
 
 
Återigen ett julkort med ett fint julband
från Crafty Ribbon,
som jag fått från goa Charlotta.
Stansade ut en julhälsning i guldpapper
med en die från Moa Pyssel.
Små rhinestonestjärnor fick lysa över stallet
och så använde jag färdiga klistriga guldbårder
från ett ark köpt på bokhandeln
överst på kortet och över bandet.
Under bandet en kant stansad med en
kantstans från Martha Stewart.
 
 
En närbild på den fina bilden på bandet.
 
 
Insidans julhälsning är en digital text
som jag fick från Momas
när jag var DT där.
Stansade ut den med en Spellbinders oval die
och satte en matchande scalloped bakom.
Använde hörnstansen som tillhör kantstansen
i de övre hörnen och dekorerade med guldiga halvpärlor.
 
 
Baksidan fick också dekor
av de guldiga remsorna
och en guldig scalloped kant bakom 
min namnetikett.
 
Det får nog bli ett guldkuvert till det här kortet,
men det blir ingen bild på kort och kuvert idag
för jag har f n slut på guldkuvert
i rätt storlek.
 
Det känns nästan som sommar ute nu
med runt 20 grader varmt
och ännu mer i solen.
Lite knasigt att göra julkort då
men det här har ju i alla fall inte
snöigt motiv och snöstjärnor som dekor ;-)
 
Ha det härligt i sommarvärmen!
På fredag blir det regn här enligt smhi.
Då ska jag passa på att ta en l å n g promenad
och pyssla lite i trädgården.
Trist för många - härligt för mig!
Kram!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0