1 november -18 Ett knippe "spillisar".....

.... har landat i min julkortshög idag.
Goaste Lena kom med julspillpapper
-ett helt kuvert-
till mig i söndags.
Helt underbara!!
Idag blev det en hel knippe  julkort av dem.
 
 
Jag började igår kväll på vår lilla onsdagsträff
och fortsatte idag i mitt eget "kortmakeri".
Här är fyra av resultaten, de som är i A6-format.
 
 
Att jag gillar vimplar har du nog redan sett.
Här är ett sätt att använda dem.
Jag skär remsor och klipper sen vimplar för hand.
Här har jag pyntat med en julstjärna
och några halvpärlor.
God Jul är utstansat med en die från Rox stamps.
Jag har använt färdiga kort & kuvert i craftpapper
som fanns på ICA MAXI här förra året.
 
 
Insidan med Julstämpel från Reprint
 
 
 
Ett färggladare kort med lite smalare vimplar.
Här har jag satt en stor mönstrad brad överst på vimplarna
och några glittriga prickar längre ner.
Det fina utstansade hjärtat
har jag fått av en anna scrapvän.
God Jul-dien är från gummiapan.
 
 
Insidan fick också en klippt vimpel
som skrivyta.
"Stjärtstansen" använde jag i övre hörnen.
Stämpeln kommer från JaneDesign.
 
 
Baksida här med.
 
 
I Julehilsen-tidningen fanns ett kort
som jag har "liftat" här,
fast förstås i min tappning.
Hjärtana är stansade med min nya hjärtedie
från Technique Tuesday: Nested hearts.
Jag har stansat ut dem i en kartongbit
från en förpackning.
Textstämplarna är från Scrapfabriken.
 
 
Insidan med stämpel från Panduro.
 
 
Baksidan
 
 
Sista kortet idag är på vit kortstomme
med samma idé med rivna kanter.
Här har jag använt en tag med stämpel
från Panduro och
några av stjärnorna från den jättepåse
som Åsa köpte på DollarStore.
 
 
Insidan, stämpel från Panduro.
 
 
Baksidan.
 
Sen har det blivit ett gäng kort i udda storlekar
där jag låtit papperen bestämma.
De kommer här så småningom.
Välkommen åter!
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Du är ju makalös, mina favoriter är den med fåglar och den med hjärtan. Fast det börjar bli några favoriter nu, men det bjuder jag på.

Svar: Tack goa Ann-Mari!! You made my day! <3 Kram!
MormorMargareta

2018-11-02 @ 10:22:31
Postat av: Maries strålande jul

Vilka fantastiska kort du har fått ihop av spillpapper, jag borde ta tag i min spillpappershög...

Svar: Tack för rar kommentar!! Ja gör det! Det är så kul - och ekonomiskt dessutom ;-) Lycka till!! <3
MormorMargareta


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0