19 november -18 Litet men naggande gott....

... fick det här kortet bli
eftersom det kunde bli ett så fint litet kuvert
av spillpappers biten jag fick av en vän.
 
 
Kolla så fint det blev!
Kunde inte låta bli att göra ett kuvert
fast det bara blev 11x11 cm.
 
Det fanns dessutom en jättesöt fågel
på den där spillpappersbiten,
som fick bli motiv på kortet.
 
 
Stansade ut den lilla pippin
och sen en grön "fotomatta" av cs
som dolde hålet i mönsterpapperet
så jag kunde använda det som framsida.
Det här kortet blev alltså bara 10x10 cm
så jag fick inte plats med så mycket dekor.
Åsas fina julpoststämpel
och ett par järneksblad
med bär av halvpärlor fick räcka.
Stansade hörnen med konkav hörnstans
och satte röda halvpärlor där också.
(En pärla trillade bort före fotograferingen
men den är fastklistrad nu!!)
 
 
En massa distanskuddar gick det åt idag också
även om kortet är litet.
Gillar när det blir lite "struktur"
och inte bara platt!
 
 
Insidan desto plattare med en julhälsning,
som jag hade kvar sen jag var DT för Momas.
Gillar hennes fina texter och är så glad
att jag fortfarande har dem som digisar i datorn!
 
 
Tänk att papperet räckte 
till lite dekor på baksidan också!
 
 
Idag kan jag alltså bjuda på kort med kuvert
trots att det är ett spillpapperskort
och allt gjort av bara en enda spillbit
om än ganska stor. ;-)
 
Försökte blogga det här igår
men då hade blogg.se fått spader
och ville inte leverera alls.
Fy så less man blir såna dagar!!!
Hoppas det fungerar nu!
Kram i novembermörkret!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Spillbitsdrottningen har ju lyckats igen. En jättesöt pippifågel

Kraaaaaam


Svar: Tack söta Ann-Marie! Du är en flitig besökare och det uppskattar jag mycket! STOR KRAM!!!
MormorMargareta

2018-11-20 @ 16:29:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0