21 november -18 Tomte i repris....

.... men nu är det här spillpapperets saga all!!
 
 
Ett sista kort med den sista tomten
från det här fina tomtepapperet.
Även de andra vackra mönsterpapperen
kommer ur samma "fådda spillpappershög".
Kan inte förstå att en scrapvän kan vara såå generös
och inte vill använda dessa underbara spillisar själv!
 
Det lilla hjärtat är stansat ur en kartongbit
med en die från Tecnique Tuesday.
 
 
Ett av papperen räckte t o m till ett fint litet kuvert.
Det blev 13x13 cm, så kortet fick bli 12x12 cm.
 
 
Små vimplar av samma papper 
fick pryda framsidan.
Glitterpennan fick hjälpa mig att förgylla kanter
och olika band med hjärtan 
döljer pappersskarvar.
Har förstås använt distanskuddar också ;-)
 
 
De härliga granarna här
finns på andra sidan av det rutiga papperet
och julhälsningen kommer ur min "digisskatt"
Från min tid som DT hos Momas.
Den konkava hörnstansen från ek-success
hör ju till mina favoriter,
som du kanske regan gissat.
 
 
På baksidan vände jag rutiga sidan fram.
Tog den lilla namnetiketten idag 
på detta lilla kort.
 
 
Det blev alltså kort med kuvert
av denna spillpappersskatt!
  
Idag har vi en industribrand i Gävle
så vi får nog hålla oss inne
tills de löst det.
Det är tur att jag har både kortmakeri och stickning
att roa mig med!!
Ha en fin onsdag!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Monica Thorsell Andersson

Du inspirerar och ger så många fina tips för både nybörjare och de som har kommit en längre bit på
sitt skapande.

Svar: Åh, tack, så glad jag blir!! Så roligt om jag kan inspirera! Det inspirerar mig att fortsätta!! Kram!
MormorMargareta

2018-11-21 @ 19:01:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0